Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ømhed efter skoaftagning
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 15:56

Min hest fik i går taget skoene af (hun gik kun med forsko), da jeg forsøgsvis vil se, om hun kan gå uden, da jeg mener, at det er sundere for hendes hove.

 

Hun er meget ømtåget forantil i dag, hvilket selvfølgelig er forventeligt. Men er der nogen af jer, der har erfaring med, hvor lang tilvænning jeg skal påregne, før jeg eventuelt skal give efter og give hende sko på igen. Jeg synes, det er synd, at hun er så øm...

 

Jeg ved, at hun både har gået med og uden sko, inden jeg købte hende, men det er ca 4 år siden.

 

Hun er en lille let fuldblod og hendes hove er i følge smeden sunde og raske :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 på med boots eller sko
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 16:57

Din hest må ikke gå og være ømtået fordi smeden tager skoene af.

 

Da vi pillede skoene af vores pony var det i samarbejde med smeden. Hun sørgede for at der i de sidste par beskæringer (med sko) blev taget hensyn til at den skulle overgå til at gå uden sko. Smeden beskærer ikke ens ved hhv. sko ikke sko.

 

Han var ikke øm da han fik skoene af. I starten brugte vi selvfølgelig boots når han kom på tur - dels for at beskytte hoven - som jo ikke er vant til at gå uden sko - dels for at beskytte mod det ekstra slid der er uden sko. Det skal hoven omstille sig til og det tager tid.

 

Hvis den er tydeligt øm må du gøre noget for at afhjælpe dette - det være sig sko eller boots.

 

Er den øm på al underlag?


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet er løst
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 16:17

Problemet er løst, hun får sko på igen:-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 16:01

Hejsa

 

Er helt enig med forrige skribent...

Du kan sagtes tage sko af, men det skal planlægges, og boots er virkelig et godt alternativ...Husk dog at ikke enhver boots kan bruges på fold og i længere tid. Du har helt ret i at kan hun gå uden, er dette at fortrække. Overvej det næste gang du måske vil have skoene af hende :-)

 

God vind :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar:-)
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 18:25

Hun fik som sagt skoene på igen, og jeg roder mig helt sikkert ikke ud i sådan noget igen, for det var helt unødvendigt, når hun åbenbart trives så dårligt uden :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider