Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Wrap der lugter af eddike
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 10:37
Hej Er der nogle der har erfaret med at fodre heste med wrap der lugter af eddike? Vi har fået en hel sending der lugter af eddike (har fodret vores får med den, og brugt fra en anden sending til hestene) . Jeg vil ud at købe andre til hestene, da jeg mener de skal lugte af tobak for at de er gode til heste, som wrap baller normalt gør. Min mand mener, at jeg er hysterisk med hestene. Er der nogen der ved noget om det? Er det bare en anden men ok måde de er 'gæret' på eller?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lugt af eddike
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 11:15

Hej,

 

Jeg har oplevet wrap af stort set enhver kvalitet gennem tiderne, og det kan lugte ret forskelligt, uden at der er noget problem med at fodre med det (har oplevet lugt som fra nyklippet plænegræs, det var 2. slæt og var fantastisk til min gamle hest, som på kort tid tabte sine fedtdepoter. Har også oplevetet lugt som tobak og så ellers lidt krydret og lidt sødt i de kategorier, som jeg tør fodre min hest med), men da jeg oplevede wrap, der lugtede af eddike, røg det altså ud og jeg fik noget andet, der var bedre. Jeg er ikke helt inde i den videnskabelige del af wrapproduktion, men jeg tror bestemt ikke, at det kan være sundt for heste. Der må været gået noget galt i gæringen....

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lugt....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 20:44

...af eddikesyre behøver ikke at være tegn på at noget er galt, idet der faktisk skal være en vis mængde eddikesyre i ensilage. Det der er vigtigt er forholdet mellem eddikesyre og andre syrer i wrappen, især mælkesyre, der er den vigtigste syre, når man snakker om konservering som ensilering egentlig er.

 

Udfra tørstof %, pH, mælkesyre, smørsyre, eddikesyre, propionsyre
og NH3 kan man bergene et konserveringsindex for wrap, som helst skal være så tæt på 100 som muligt og ikke lavere end 80, dette index bør fremgå af analysen.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider