Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Halt og en smule temperatur
Forfatter: 
Dato:  27-04-2017 21:27

God aften der ude!

Jeg håber i kan komme med nogle gode råd til en lidt desperat tøs :P
Jeg har en Fjordhest vallak på 22 år. han har aldrig rigtig været syg eller halt, kun haft små ubetydelige sår. derfor er jeg langt fra vant til at benytte mig af dyrlæge (for der har jo ikke været behov for besøg af doktor dyr ud over rutine besøgene)

Nu er det således at han her til aften er kommet ind fra folden og halter på venstre forben. han støtter stadig mere end 50% på den.
Han viser ingen ubehag hvis man rører/trykker nogen steder på hverken benet, hoven eller resten af kroppen.

Temperaturen sagde 38,91 ca. 30 minutter efter han kom ind fra folden.

 

Jeg har ringet til dyrlægen som sagen han ville vente og se sagen an i løbet af dagen imorgen, for så længe hesten spiser og ikke har voldsomt højere temperatur er det ikke akut.

Som hesteejer føler man jo med sin bedste ven og får ondt i maven når ens ven viser ubehag.
Hvad ville i gøre lige nu? eller hvilke tanke/handlinger ville i foretage jer?

 

Jeg frabeder mig dumme kommentarer eller noget i stil af "du har jo ringet til dyrlægen, så vær da helt rolig". Jeg forventer at dette forum er til for at man kan stille de dummeste spørgsmål og stadig bliver taget seriøst!

 

tusind tak for råd og tanker i forvejen! Fortsat god aften til jer!

 

Hilsen Anna-Lena

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovbyld?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2017 07:15

Kunne man forestille sig, at der er opstået en hovbyld? Det kan godt give en anelse feber, grundet infektionen i kroppen.

En dyrlæge eller en smed kan sikkert visitere hoven og finde ud af, om det er dét, der er galt med hesten.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  28-04-2017 18:03

Det viste sig at være en hovbyld.
hesten kunne nemlig knap nok stå på det ene ben mere i morges, så dyrlægen blev tilkaldt omgående :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider