Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Min hest kan IKKE være alene!!!
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 09:46

Problemet er at min hest ikke kan være alene.

Min hest kan hverken tages alene ind fra fold eller stå alene i boksen. Vi har forsøgt at blot tage én af de to hopper med ind fra folden, som han står på. Når en af hopperne tages med ind så falder min hest fuldkommen til ro igen.

 

Min hest er en 10-årig gammel vallak, som er sød på alle fronter... Lige bortset fra når han er alene.


:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 11:12

 

Ja, det er rigtig, rigtig træls når en hest er så afhængig af andre.

 

Prøv at tænde en radio i stalden eller giv den noget at spise.

Lad den være alene i kort tid og øg tiden, over tid.

Ros den når den er alene og slapper af. Det kan godt tage lang tid.

 

Har prøvet det nogle gange, men har som regel held til at træne det væk. Bl.a. har jeg ikke faste rutiner mht. hvem der skal først ind eller ud, så de står på skift alene i stalden eller på folden. Det er noget de lærer hurtigt.

 

Den del af din arbejdsgang som den SKAL fungere med, ja, det skal den altså bare lære. Tænk hvis den ikke ville trækkes, løfte hove eller lign. dagligdags. Du må knokle på med rutinerne.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Top lækker fjordHEST sælges.

Pb, for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 11:36

Det kræver tid og en god portion tålmodighed, at få en hest til at være nogenlunde tryg ved at være alene.

 

Bittesmå skridt og positiv forstærkning. Shawna Karrasch har et par videoer om det på Youtube (separation anxiety).


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider