Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Thoracic Outlet Syndrome TOS??? Erfaring
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 10:14

Hej allesammen

 

Min hest vil ikke gå til ridning mere. Han har fået undersøgt mave, tænder, fået kiropraktik af dyrlæge og han er konstateret halt på venstre forben og har været igennem en helkrops scintigrafi uden resultat. Har fået lavet blokader i hele benet, røngten af kode, albueled, skulder og hals samt scanning i koden - alt uden at finde noget som helst.

 

Dyrlægen tror det muligvis kan være nerve-relateret og evt med symptomerne kunne være thoracic outlet syndrome, også kaldet TOS - en sygdom som mennesker også kan få.

 

Er der nogen der har haft en hest med det eller en anden nerve sygdom? Hvad gjorde i? Kan i anbefale nogen behandler eller typer af behandlinger, træninger osv?

 

Har virkelig brug for hjælp så min dejlige hest kan blive smertefri og nyde livet som ridehest.

 

De bedste hilsner fra Lea og Cataco

 

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 09:20

Hej, er der tjekket for neurologiske låsninger? :) De er så små, at de ikke kan mærkes med fingrene, eller ses på billeder, men de kan alligevel have en relativ stor betydning for hesten, alt efter hvor letpåvirkelig den er :)


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neurolisk tid er bestilt
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 10:43

Det skal jeg ikke kunne sige. Han er behandlet af 2 forskellige behandlere med en Artro Stim - den skulle gerne gå ind og løsne en masse små spændinger op - har selv fået diss ebehandlinger og har virket ud over alle forventninger.

Har tid hos Maja Guldborg, der skal se på den neuroliske del.

Mvh Lea

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 17:44

Hvis der er brugt artro stim, så er den højst sandsynligt tjekket for neurologiske låsninger :) af hvad jeg lige kan se og læse, så er en artro stim stort set det samme som en Activator, som er det redskab jeg selv bruger til at finde og løsne neurologiske låsninger :)


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Artro stim
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 20:09

Ja det er han blevet behandlet med hele 3 gange...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  14-04-2017 20:12

Ja, så er det nok ikke der hans problem ligger

 

Er hesten tjekket igennem i musklerne også (massør) eller er den kun blevet "pillet ved" i skelettet?


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål????
Forfatter: 
Dato:  15-04-2017 13:54

Hej Lea -

Hvis du har lyst - skriv da en privat besked herinde - har også hest der ikke vil gå til ridning - udredning har nu stået på 1 år ca.

Fortsat god påske

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider