Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lade hest alene på fold?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 18:18

Hesten står et sted, hvor de er 4 heste. Indimellem sker det, at de 3 andre heste rider ud på samme tid, hvor min hest så står alene på fold (med masser af græs). Det stresser han ret meget over. Løber rundt og vrinsker. De er jo væk den tid en ridetur tager - og i det sekund de er tilbage fra tur, bliver han jo så rolig igen.

Jeg har ikke så meget erfaring med dén problematik. Er det synd, at han indimellem står alene en time eller to mens de andre er på tur? Eller vænner de sig til det - at de andre heste kommer tilbage igen? Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg har det med det - på den ene side tænker jeg, at det må han altså lære, og at det jo kun er relativt kort tid ad gangen at han står alene. Og på den anden side er jeg jo ked af at han stresser sådan mens de er væk. Men jeg kan jo ikke styre, hvornår de andre vil ud og ride...

 

Hvad tænker I om en sådan situation?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må han lære
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 18:21

så længe han ikke løber ud, så er der i mine øjne ingen ko på isen - så må han lære det. Ingen heste tager skade af det, og det kan hurtigt blive særdeles besværligt at være hesteejer, hvis man skal passe SÅ meget på hesten

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Må lære det
Forfatter: 
Dato:  16-04-2017 21:27
I min verden må den bare affinde sig med det så længe den ikk render ud.

For hvor mange "ekstra" heste skal man då have for at være sikker på der aldrig er en der efterlades?

Nej selvom heste er flokdyr, så skal de altså lære det er ok at være alene i korte tidsrum

Mvh Kathrine

Med tre smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider