Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Menisk skade
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 11:38

Jeg har en dejlig hoppe som desværre har fået en menisk skade i venstre bagknæ. Hun har efterhånden stået stille i 4 måneder. Vi fandt først ud af, at det var en menisk skade for to måneder siden, og siden da har jeg gået med hende hver dag i 30-45min. I går tjekkede vi hende, og hun er stadig meget dårligt gående, måske endda værre end i starten. Vi skal til ansager igen i løbet af ugen, og jeg er meget bange for hvad de kommer til at sige. Jeg ville høre hvad i har af erfaringer med mensisk skader? Jeg står og skal starte på uddannelse til sommer, så jeg har ikke råd til at have en hest gående, men jeg synes det er super svært. Jeg har haft hende de sidste 6år, og hun var min første hest, men jeg vil bare heller ikke have at hun skal have ondt, eller at hun skal stå i en boks de næste mange måneder. Hvad har i af erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 meniskskade
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 16:49

min gik på rolig fold i 6-8 mdr. og så var skaden helet. Hun fik MSM og zinktilskud og ellers ikke andet. Hendes menisk var revnet. Men der kan jo være forskel på skadens alvor.


The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2017 20:46

Jeg har også haft sådan en hest. Min historie ender dog desværre ikke lykkeligt.

Jeg havde en hest som på folden lavede en menisk skade, også i bagknæ. Det blev opdaget ved at hun var urent gående under rytter på bane og i longe. Hun fik fuldstændig ro i 5 måneder, fuld foldtid. Hun fik massage hver 2. uge, for ikke at alve spændinger i kroppen. Derefter genoptræning med først træning for hånd og så blev hun hurtigt uren gående igen. Vi forsøgte med ledbehandlinger og hun blev sat i løsdrift i 1 år (også fordi jeg flyttede, så havde ikke lige tiden tila t starte hende op tidligere). Hun blev hurtig rentgående. Men da hun kom i genoptræning igen, gik det galt. Hun blev aflivet, 5 år gammel...

Dog var hun også 178cm høj og med en sædeles aktiv bagbensaktion i trav og galop, så trær måske at der var en naturlig større belastning, men jeg ved det ikke.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider