Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tang vs microvital ??
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 16:00

hej derude... Erfaring søges eller nogen der har prøvet en af delene ? er microvital så godt som jeg forstår el kan man feks give tang istedet ?


 

Ejer af Manat ox og Walu ox.....

og 2 små AMHA ponyer.

www.cv-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 22:49

 

Microvital er meget kraftigere end tang :) Hvis man kigger på indholdet, så er der fx 7500 mg zink i microvital og 224 mg i tang fra Dangro.


Nu med eget ponydyr

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Microvital vs tang
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 17:52

Jeg vil ikke sætte de to ting op mod hinanden :-)

 

Jeg bruger Microvital 1-2 gange om året - typisk forår og efterår, eller hvis jeg står med en hest med behov.

 

Tang giver jeg i hestenes daglige grønpille/mash blanding som lidt ekstra sunde organiske mineraler og vitaminer :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 det ene..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2017 08:50

jeg har ikke erfaringer med microvital.. men har prøvet tang et par måneder til den ene hest.

Min hest var træspiser, hun havde lidt trælse hove, en træls saccoride ved øjet, fik lidt muk, men blank pels og virker glad og tilpas.. min dyrlæge sagde hun så rigtig godt ud og der var ikke noget der tyder på hesten ikke får hvad den har brug for.. hun blev fodret efter foderplan lavet af en uvildig konsulent.

 

Men så faldt jeg over den tråd med tang og saccoride og tænkte.. det prøver jeg.. butikken jeg var i havde ikke lige tang, men havens urtemineral, så det startede jeg med.. da spanden var ved at være tom (allerede her var saccoriden blevet mindre), købte jeg tang istedet og tilsatte det min sædvanlige vitaminblanding.. nu har hun været på tang i 3 måneder ca. og saccoriden bliver stadig mindre og der er begyndt at komme pels i kanterne.. efter behandling med skinhealer er mukken nu væk (den kom meget hurtigt væk)... den nye hov der kommer ser rigtig fin ud, men for at hjælpe hendes revne har hun fået sko på (hun er så også kommet i ridning)..

 

Tang skal vel blot gives som en booster til imunforsvaret og jeg ser så mange forbedringer på den ene hest jeg nu har bestilt en stor sæk tang og tænker alle de andre også skal have et boost.. (har døjet lidt med nogle hovbylder i år, smeden siger det dog skyldes den meget våde sommer, og foldskifte fra hård jord til blød engjord, der kan have givet spændinger i hoven, siger min dyrlæge).. så vi må se hvad jeg siger om et par måneder.. og jeg kan se forskel på mine heste..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 microvital
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 09:04

hej

 

hvor længe bruger i microvital

0
0
Svar på denne tråd
 
 microvital
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 10:58

Jeg bruger en 3 kg spand og det tager ca èn måned.

 

Venlig hilsen

 

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider