Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilke boots er de bedste?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2017 15:26

Er der nogle der har erfaringer med at bruge boots når man rider?
Min hest fik 4 sko på i sommers da hun er lidt ømtået på udendørs ridebanen, men tror at jeg vil skifte over til boots, så hvilke syntes i er bedst, da der jo findes et hav af forskellige boots, og har selv ingen erfaringer med dette :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilke boots
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 14:22

Hej,

 

Hvilke boots du vælger afhænger af flere ting, men det vigtigste er din hests hoves facon og størrelse. En god forhandler vil anbefale dig et mærke ud fra målene på din hests hove, måske en tegning eller et billede.

 

Der findes efterhånden rigtigt mange typer boots. Jeg bruger selv Swiss Boot, fordi det tilfældigvis var det mærke, min trimmer anbefaler. Jeg har brugt dem i alle gangarter i blandet terræn og mange bundforhold, og de har altid fungeret supergodt. De kan tilpasses hovens facon og sidder godt fast, selv om de kan være lidt svære at lægge på og tage af, indtil man får øvelsen. Kun én gang tabte hesten en boot men det foregik helt uden at jeg mærkede noget til det (den snublede ikke eller lignende), og heldigvis havde jeg min mand med på cykel, så han kunne finde den langt inde på en mark.

 

Jeg er blevet stor tilhænger af at undvære skoene - det er så dejligt, at man ikke længere trækker hesten ind fra fold og så mangler der en sko. Der er mange andre fordele - ridning i sneen om vinteren, bedre hovvækst, sundere stråler o.s.v.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 :) :) takker
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 16:37

Mange tak for dit svar :D

jeg vil helt klart kontakte en der har forstand på det så :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Jette siger
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 21:53
Find en der ved noget om boots og gernten med flere mærker. Min passer f.eks. bedst easyboot Gloves, de er Super nemme at tage af og på synes jeg. De er noget billigere end renegate, som også passer min, og som er meget holdbare og lette at tilpasse. Til gengæld er cavallo booten nemmere end alle andre at sætte på og tage af. De passer ponyen men ikke den stores re flade fusser

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ømtået
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 09:00

Hvis hesten viser, at den er ømtået på ridebanen, er den så ikke også ømtået, når den står/går på folden?

 

Vil du lade den gå med boots hele tiden eller kun, når den rides?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ømtået
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 16:40

Det er kun på udendørs ridebanen da der godt kan ligge sten der, så det er kun under ridning udenfor :)

og den skal ikke have nogen på på fold :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Easyboots
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 20:46

Jeg er glad for Easyboot Back country og har og easyboot gloves, der dog er mere afhængig af at passe perfekt.

Jeg køber hos http://www.hovfokus.dk og er glad for deres hjælp og service.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Renegate
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 23:12

Jeg har altid ønsket mig et par Renegate boots! hvis behovet for det kommer nu hvor hestene bliver reddet igen, så skal jeg helt sikkert have et par til dem!!

 

Har hørt rigtig mange forskellige hovtrimmere anbefale dem, og også kun hørt godt om dem i min hesteomgangskreds.

 

 

Hvem bruger du egentlig som trimmer? Der er nemlig et ret spændende foredrag om hovsundhed i Aalborg på mandag! :D det er Dorte Rickert som kommer og fortæller - der bliver IKKE snakket sko vs barfod, men om hvordan fodring, hovpleje intervaller, jordbundstyper, strøelse på boks og løsdrift osv har indflydelse på hovenes sundhed. Også anatomi og biomekanik ift hove?

 

billetto.dk/en/events/de-sunde- hoves-gang-dorte-rickert

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angelika
Forfatter: 
Dato:  28-01-2017 19:08

Jeg har besluttet mig for at ringe til hovfokus for at få råd der :)

 

Jeg er lige skiftet til smeden Henrik Thomsen, som er ufattelig dygtig :)

 

uhh det lyder godtnok meget spændende Hvis jeg kan finde en veninde som vil med skal jeg helt sikkert afsted :D

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sirgaline
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 00:17

Det lyder som en rigtig god idé!! :D Søren som har butikken er ret dygtig og har masser af erfaring! Er du medlem af facebook gruppen Hestens Hove? synes der kommer nogle gode opslag derinde fra diverse, både private og fagpersoner

 

Fantastisk! Det synes svært at finde en hovfaglig som er dygtig nok. Jeg er ny i nordjylland så det er ret spændende at høre hvilke smede osv folk anbefaler :)

 

FEDT!! :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angelika
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 00:26

Det er jeg ikke nej, men det bliver jeg da lige med det samme :D

han er fra Grindsted Henrik, og han ved virkelig hvad han laver

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider