Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Stimulering af hovvækst
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 21:29
Findes der mon et middel, der kan stimulere hovvæksten ?

Jeg har tænkt på Surefoot, Ungulat, Askhim Horseherbs og Farrier's Formula, men kan kune læse mig frem til, at de forbedre hovkvaliteten, som i sig selv er god nok.

Aloe Vera er forsøgt, men har ingen effekt overhovedet på Sedoj.....

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Lidt det samme
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 21:36
Hvis hesten har rigeligt af "byggestenee" vil den sikkert også producere hovene lidt hurtigere.

Ungulat skulel være et utroligt godt produkt.

Ellers må du se på hvilket underlag din hest går på, feks på folden og endelig kan det selvf. blive nødvendigt med sko hvis hovene slides hurtigere end de vokser.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 21:40
hævder, at deres Equivite Hoof aktivt støtter hovens vækst. Prøv eventuelt at kigge på Spillers hjemmeside.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland & Falster
0
0
Svar på denne tråd

Hovene
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 21:42
Selvfølgelig skal "øget" have sko på, hvis det bliver nødvendigt, men fejlen ligger pt i "smed-fejl" ca. + en forkert bedømmelse af situationen. Hovene skal gro ud først, så der kan rettes på dem. Derfor vil jeg gerne have stimuleret hovvoksningen.

Han får korrekt foder, men skulle måske forsøge mig med et tilskud af ungulat...

Jeg vil selvfølgelig holde mig til de bløde stier og markerne det næste lange stykke tid.....

Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Brogaarden
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 22:01

... har et produkt der hedder: farriers Formula ... det udretter altså mirakler

BREEDINGSTOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Hoof Aid Biotin
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 22:29
Jeg kan anbefale dette produkt som kan fåes både flydende og i pulverform.

Hoof Aid Biotin, flytande
Högkoncentrerat Biotin- Metioninpreparat med zink, vitaminer och mineraler.
Finns i pulver och flytande form.

Användningsområde
Dagligt fodertillskott, speciellt framtaget för att förbättra hovtillväxt och hornkvalité hos hästar med problemhovar.

Vetenskapligt utvecklad

Mycket bra biotillgänglighet (upptaglighet)

Ingredienser av absolut högsta kvalitet

Dagsdosen blandas i kraftfodergivan.
1 liter räcker 33 dagar vid en dagsdos på 30 ml.

Det forhandles bla på travbanerne og er fra
Biofarmab.
Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

biotin
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 07:42
hej vi brugte også biotin på min mors hest, den havde ingen hale og havde manglet sin hale i mange år, men jeg skal love for den kom igen og hovene blev så stærke.
så biotin er godt.

Heste Hilsen Rebecca

sadel tilsalg se under præsentation

www.staldwestern.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hoof aid hos Optihorse
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 10:44
Vi forhandler ligeledes produkterne fra Biofarm ab heriblandt Hoof Aid som er et rigtig godt produkt.

Hoof Aid, pulver, 1 kg kr. 255,20 (excl moms)
Hoof Aid, flydende, 1 liter kr. 176,80 (excl moms)

Altid konkurrence dygtige priser og gratis forsendelse af produkter i DK (dog max. vægt/produkt på 5 kg)

Kig ind på vores hjemmeside OptiHorse website
Se vores store sortiment i tilskuds- og plejeprodukter ti hest & udstyr på OptiHorse Website
0
0
Svar på denne tråd

Cornucresine ...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 10:56
er der noget, der hedder. Det smøres på hovranden og skulle på den måde være med til at stimulere væksten. Jeg har prøvet det for mange år siden på min hest, der havde en hovkløft - og jeg synes det hjalp.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

evt. mangler den svovl
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 11:19
Hej Susanne

Du vil faktisk kunne fremme hovkvaliteten betydeligt ved at give din hest MSM.

Vi har haft flere kunder der har givet deres heste Biotin i årevis uden der sker nogen som helst. Men når de så giver MSM begynder der virkeligt at ske noget med hovkvaliteten.

Typisk vil det være nok at give 5 gram MSM om dagen.

Sune
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 15:31
Hejsa

For et par år siden havde jeg en engelsk fuldblod vallak, han havde virkelig dårlig hove, :-(

I samråd med min dyrlæge, skulle jeg bruge Ferriers formular og Msm, det hjalp! :-D

Du må huske på at det godt kan tage ½ år før den "nye" hov er vokset helt ud, du kan ikke få et middel for at få hovene til at vokse hurtigere.

Hilsen Hanne ;-D
0
0
Svar på denne tråd

healing
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 16:44
Skriver du ikke på din hjemmeside at urter og healing har gjort underværker før? så kan du vel prøve det igen.

Ane

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa allesammen
Forfatter: 
Dato:  08-09-2004 20:28
Tusinde tak for jers svar....

Jeg vil nu undersøge nærmere hvad de forskellige produkter stå for og indeholde, og så finde ud af hvad vi gør....

For lige at sætte nogle ting på plads. Sedoj har ganske fin hovkvalitet. Jeg vil bare gerne have hoven til at vokse hurtigere ud end den gør lige nu, da hovene skal rettes til. Derfor ville jeg finde ud af om der var en genvej.

Urterne hjalp på hovene, men det var nærmest en bivirkning, og Sedoj skal ikke have en urterkur bare for at opnå en bivirkning. Urterkuren får han fast en gang om året.

Foderplanen er helt ok. Er tjekket med flere fagfolk.

Så nu går jeg i tænkeboksen og bliver klogere, og finder ud af hvilket produkt vi skal prøve.

Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Lakseolie
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:09
Jeg har haft lignende problem med Mikado.

Han fik farriers formula. Genialt produkt.

Og så brugte jeg lakseolie på hovene. Hele ideen er at stimulere hovranden, så eg gnubbede hele hovranden med en lille pensen med lakseolie på.

Det var noget der gav resultater der kunne fås øje på.

/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..

Kunne du tænke dig billeder af din hest???
0
0
Svar på denne tråd

indpakning
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:27
Hvis det kun er et midlertidigt problem, altså at hovene skal vokse ud, før der kan lægges sko på, kan du jo pakke hovene inde, jeg pakker fx. altid hovene ind, hvis Homestyle har tabt en sko, hvis jeg ikke gør dett, bliver han meget ømtået og det bliver svært at lægge ny sko på, og det er jo skruen uden ende...

Fremgangsmåden er som følger: Køb nye tennissokker jeg bruger str. 40-43 og 44-47(ca.) og en pakke tensoplast str. 5 cm(købes på apoteket) først lægger du hoven ind i den lille tennissok, derefter tager du spidsen af tennissokken og lægger på hovsålen, du tager tensoplasten og pakker hoven ind, der skal så meget plast som muligt på kanten af hoven samt under hoven, men det er vigtig, at der også er plast ovenpå hoven og på ballen, ellers sidder det ikke ordentligt fast, derefter pakker du hoven ind i tennissok igen, denne gang bruger du den store str. Fordelen ved at bruge tensoplast, er at den er elastisk, då du behøver ikke være bange for at du ødelægger blodomløbet.

Hvis du har mulighed for at komme ud til din hest to gange om dagn, kan du ofte nøjes med at skifte den yderste sok, hvis du kan kan komme derud en gang i døgnet, må man ofte skifte hele forbindingen, og det er jo lidt dyrere. Hvis du ikke kan komme derud to gange om dagen, kan man lægge to stk. sok uden på tensoplasten, så kan man måske nøjes med at skifte sokkerne

Jeg har stor glæde af denne måde at bandager hoven på, indtil smeden kan komme, da hoven på ingen måde slides

Hilsen Marianne

Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd

støvler
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:39
Hvad med de der old Macs eller hvad de nu hedder, gummisko som man kan clipse på til tur? Bruges ofte af såkaldte barfodsheste, da de kan være lidt ømtåede i starten af den nye beskæringsmetode (har jeg hørt).

De koster vel ikke meget mere end en spand Surefoot.

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

Old Macs - skodstøvler!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:45
Old Mac's er ikke for gode - men der findes andre mærker, fx Boa Boots - som AANHCP anbefaler.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

hvilket mærke
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 10:52
Det var da meget godt at vide. Det var nu også mere princippet, jeg kunne forestille mig de også var smarte hvis hesten så tabte en sko, dvs. pengene er ikke spildt på en engangsfornøjelse.

Hvad er der i vejen med Old Macs?

:Pia
.
0
0
Svar på denne tråd

billeder af mærkerne
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 11:03
Er der en mulighed for at i kan sætte nogle billeder ind af disse sko, elle måske linke til nogle billeder.

Sidst jeg købte sådan nogle boots, sad de forfærdeligt dårligt på min hest, men det er snart en del år siden, så det kan jo sagtens være, at de har udviklet dem til det bedre.

Hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd

opoppo
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 11:52
Hooks har old mac skoene.

Ved ikke om de er gode eller dårlige, bruger dem kun ved tabt sko og der fungerer de fint
0
0
Svar på denne tråd

old mac
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 12:15
de ser da umiddelbar meget gode ud...

Hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er i fuld gang med
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 13:29
.... at spare sammen til Boa eller Easy Care boots - skal lige finde ud hvilket mærke jeg synes er bedst.

Det er ikke blot for at lægge nye sko på, for han har gået uden sko pånær ti dage hele sit liv.

For at hoven skal gro, er pga. at de er skåret helt i bund, men også skævt, så smeden kan ikke rette dem op, før end der er kommet noget mere hov på ham.

Han er ikke specielt øm, jo på løse grusveje, kan han ømme sig lidt, men på asfalt og hårde grusveje går han bare.....

Team Sedoj
0
0
Svar på denne tråd

Old Macs...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2004 20:28
Old macs er ikek gode - de er for "baggy style", holder dårligt og falder af/snurrer rundt om hoven.
Og så gnaver de SÅ mange heste i kodeleddet, at firmaet nu har konstrueret en SOK at give hesten på indenunder støvlen - for at undgå gnavsårene.

Ingen anbefalinger herfra af dém.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider