var det ikke helt, det som Medoc havde for et par måneder siden. Men han havde sandsynligvis trådt en skarp flintesten op i hoven - stenen var faldet ud, og "hullet" havde lukket sig til en tynd streg i sålen, som ikke umiddelbart var noget man lagde mærke til.
Hos Medoc viste det sig ved, at vi troede han havde kolik. Han smed sig i boksen, og når han stod op kiggede han sig hele tid ned på maven/det syge ben.
Det var om aftenen det skete, og han var ikke halt eller noget.
Da han jo spiste med god appetit, sked og maven rumelede kaldte vi ikke dyrlæge, men tilså ham i løbet af aftenen/natten.
Før jeg tog hjem fra stalden ved 21-tiden tog jeg ham lige ud på staldgangen - og til min skræk var han nærmest springhalt

Staldens ejer kom og så på ham sammen med mig, og vi tjekkede for puls, varme osv. - men ingenting var der. Der blev snakket om knæskalsfasthæftning m.m.
Før vi ville tilkalde dyrlæge bestemte vi os til at putte hans hov i sæbevand - han kunne jo i princippet have en hovbyld på vej. 15 min. i sæbevand - og hesten var næsten rengående.
Så vi kaldte ikke dyrlægen ud, men fik smeden til at komme næste morgen. Her fandt han en blødning op i hoven, som han skar hul på, og hvor der kom en masse blod udaf. Og 2 dage efter var Medoc klar til at blive redet igen
Så umiddelbart ville jeg få min smed til at vurdere hesten/ponyen, når det nu har noget med hovene at gøre.
MVH Charlotte