Hej,
Jeg har købt et par korte Seeland neopren-støvler, men jeg kan ikke huske modellens navn. Hvis det er samme slags som dine, så kan jeg genkende problemet. Det afhænger meget af, hvilke strømper/sokker du har i støvlerne og hvor længe du har støvlerne på. De er så tætte, at mange timer i træk giver fugtige fødder. Hvis så dine sokker ikke tillader fugten at komme væk, får du problemet med kolde fødder.
Jeg bruger to par sokker - det inderste er bomuld, hvilket er fuldkommen ukorrekt i denne forbindelse, men min hud har det rigtig skidt med andet end bomuld inderst, så det er jeg nødt til. Uden på disse har jeg et par kraftige uldsokker. Så kan det lade sig gøre at holde sig nogenlunde varm. Det ville nok være bedst, hvis jeg gik i et par rigtigt tykke uldsokker. Hvis vejret er meget koldt, kan jeg holde varmen, så længe jeg er i gang. Hvis jeg står stille eller rider, bliver fødderne meget kolde, og hvis jeg på forhånd ved, at jeg skal stå stille eller ride, tager jeg et par enormt varme vinterstøvler med til det.
Når jeg kommer hjem og tager støvlerne af, er de helt fugtige inden i. Heldigvis når det altid at tørre inden næste dag. Jeg tror, at disse støvler er bedst på de der dage, hvor det ikke er rigtig koldt, men hvor man har brug for noget vandtæt og lunt. Og på de dage, hvor man ikke skal have dem på i alt for mange timer ad gangen. Bortset fra dette problem, synes jeg de er rigtigt dejlige.
MVH
Jette