Hej allesammen
Har 3 meget tykke ponier, som pt går på døgnfold på meget nedbidt græs.
Jeg har læst, at det er bedst at græsset ikke er totalt nedbidt, da hestene så altid vil gå og spise nye skud, og de er "stærke".
Jeg har valget imellem at lade dem gå på denne fold-evt med høballe. Eller jeg kan indhegne et område som aldrig er afgræsset med knæhøjt græs, marehalm, lyngplanter mv.
Hvad ville i vælge?
hvis målet er, at de skal tabe sig; nøjsomme ponyer kan snildt hive for mange kalorier ud af såvel nedbidt som magert græs, ikke mindst når de har adgang til det i døgndrift.
Det kræver jordfold med halm, afvejet stråfoder/rationeret græsning samt vitamin tilskud...