Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 kort græs/langt græs - tykke ponier
Forfatter: 
Dato:  07-06-2014 03:06
Hej allesammen
Har 3 meget tykke ponier, som pt går på døgnfold på meget nedbidt græs.
Jeg har læst, at det er bedst at græsset ikke er totalt nedbidt, da hestene så altid vil gå og spise nye skud, og de er "stærke".
Jeg har valget imellem at lade dem gå på denne fold-evt med høballe. Eller jeg kan indhegne et område som aldrig er afgræsset med knæhøjt græs, marehalm, lyngplanter mv.
Hvad ville i vælge?
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2014 09:10

Jeg ville vælge det med det høje græs, har før haft en forfangen pony, som blev forfangen på nedbidt græsfold.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen af delene...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 08:11

hvis målet er, at de skal tabe sig; nøjsomme ponyer kan snildt hive for mange kalorier ud af såvel nedbidt som magert græs, ikke mindst når de har adgang til det i døgndrift.

 

Det kræver jordfold med halm, afvejet stråfoder/rationeret græsning samt vitamin tilskud...

 

Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider