Jeg har i de sidste to år fodret min hoppe med Horselux Easy og fiberpellets, hvilket har været virkelig godt til hende. Efter jeg er skiftet over på det fra St. Hippolyt har hun ikke skullet gå på skrumpefold om sommeren, og hun er i godt huld nu - og ikke fed, som hun ellers har haft en tendens til. (Det har så også hjulpet, at hun er kommet på træpiller at stå i stedet for halm)
Men det er efterhånden en udfordring at få Easyen hernede, uden at jeg skal gøre over 100 km. efter det. Kan muligvis få det igennem en forhandler hernede i området til efteråret igen - men det hjælper mig jo ikke nu!
Er der nogen, der kender til et godt alternativ til Easyen, og som ikke koster en bondegård? Easyen koster kl. 139,- for 15 kg., og jeg har vel til ca. 20 dage i en sæk. Fiberpellets kan jeg fortsat få, så dem kan jeg stadig supplere med.
Hun tager let på, men har samtidig brug for noget energi, da hun ikke lige er den mest aktive, hvis hun kan slippe for det 
Så det skal være noget foder, der giver energi, men uden at være særligt fedende...