Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Alternativ til Horselux Easy
Forfatter: 
Dato:  12-03-2014 20:31

Jeg har i de sidste to år fodret min hoppe med Horselux Easy og fiberpellets, hvilket har været virkelig godt til hende. Efter jeg er skiftet over på det fra St. Hippolyt har hun ikke skullet gå på skrumpefold om sommeren, og hun er i godt huld nu - og ikke fed, som hun ellers har haft en tendens til. (Det har så også hjulpet, at hun er kommet på træpiller at stå i stedet for halm)

Men det er efterhånden en udfordring at få Easyen hernede, uden at jeg skal gøre over 100 km. efter det. Kan muligvis få det igennem en forhandler hernede i området til efteråret igen - men det hjælper mig jo ikke nu!

Er der nogen, der kender til et godt alternativ til Easyen, og som ikke koster en bondegård? Easyen koster kl. 139,- for 15 kg., og jeg har vel til ca. 20 dage i en sæk. Fiberpellets kan jeg fortsat få, så dem kan jeg stadig supplere med.

Hun tager let på, men har samtidig brug for noget energi, da hun ikke lige er den mest aktive, hvis hun kan slippe for det

Så det skal være noget foder, der giver energi, men uden at være særligt fedende...

Hilsen
Tina

www.knabstrupperavl.dk

Dressuremner sælges:

Hingst, f. 2012, forv. 162, Max Højgård/Xanthos

Hingst, f. 2011, forv. 165, Sirdro Song/Xanthos 

Hoppe, f 2008, 168 cm, Conetti Lynghøj/S Bounty ...

0
0
Svar på denne tråd

Forhandleren
Forfatter: 
Dato:  12-03-2014 21:48

Hvis du kan få horselux fiberpiller hele året, så er det da bare at sige til forhandlerne hvor meget easy du skal bruge over en aftalt periode og så kan de da få det hjem sammen med fiberpillerne.

Ellers kommer jeg da af og til til als (familie) så kan da tage nogle sække med, men prøv da at høre din 'dealer' om de ikke kan få hjem :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

1
0
Svar på denne tråd

Havde lige fået...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2014 14:33

Ja, det er nemlig det - men de havde lige fået leveret en palle lucerne og en palle piller, så de skulle ikke have noget hjem foreløbig :( Ret træls, at de ikke lige havde bestilt nogle sække Easy med også. Det var så det, han ville gøre, når de skulle bestille næste gang.

Men det kan også være, at jeg skal "bide i det sure æble" og så køre en tur nord for Aabenraa og hente det antal sække, som jeg må formode at skulle bruge hen over sommeren.

Eller også kunne jeg selvfølgelig prøve at lokke min mor eller søster op forbi dig at hente nogle sække, Mette

De bor ved Ribe, og skal snart herned på barselsbesøg alligevel - jeg er gået over termin, så inden for en uges tid, så må der jo ske noget

Hilsen
Tina

Dressuremner sælges:

Vallak, f. 2012, forv. 162, Max Højgård/Xanthos

Vallak, f. 2011, forv. 165, Sirdro Song/Xanthos 

Hoppe, f 2008, 171 cm, Conetti Lynghøj/S Bounty ...

2
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  13-03-2014 18:47

Jeg bruger Regulator Complete i nogenlunde samme prisleje og lign. anvendelse. Men jeg tvivler lidt på, at det er lettere at få fat i, hvis du ikke helt tilfældigt bor tæt på en forhandler.

Selv køber jeg ind til minimum 3 mdr. af gangen for at undgå at køre frem og tilbage.. Så er der også læs på bilen

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 21:50

også bestille hjem selv - hele paller blandede fra producenten - det gjorde vi da jeg havde hestene stående hos min kusine...

/Trine T =)

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!

What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

1
0
Svar på denne tråd

Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 09:18

Regulator Complete gennem 12 år......det fungerer på samme måde,

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd

Fuldfoder
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 14:31

Hej Tina

Som jeg lige hurtig kan læse mig til så er Horslux Easy et fuldfoder til esaykeepers.

Jeg fodrer min Shadow som er på fold (skadet - må kun gå på fold i et år) og har været forfangen med Pavo Care4life, som også er et sådan foder.

Og du kan jo køre til Tyskland og hente det til næste halv pris af herhjemme.

Jeg overvejer at køre ham over på Agrobs Alpengrün Müsli som er et foder lige sådan men ikke så dyrt.

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider