Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hov tilskud?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 16:10

Min hest har tørre og ødelagte hove, og jeg vil gerne give noget i foderet, så hovene kan blive bedre!
Jeg har googlet lidt på folks meninger, men folk anbefaler meget forskelligt ;)

Hvilket hov tilskud kan I anbefale? :) Skriv også gerne mærket ;)

Sagde Emilie

0
0
Svar på denne tråd

Biotin og vand
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 16:44

Biotin styrker, men huske der går ca 6 mdr inden der kan ses en effekt.

Er de tørre kan vandbad også være nødvendigt, evt efterfulgt af noget fedt eller olie.

Hvad siger din smed, for det er nok den person der kan rådgive dig bedst med netop din hest :)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 16:54

Tak, er der et bestemt biotin mærke, du kan anbefale? :)

Min smed siger ikke så meget, det er mere mig der tænker på det, da jeg synes de kunne være meget pænere!

Sagde Emilie

0
0
Svar på denne tråd

Sliksten
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 20:43

Jeg vil faktisk forslå at du skal købe en ganske almindelig slik sten, der er salt i og det styrker og hoven. :-))

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

0
3
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 21:48

Havens Equiforce Foot. Jeg gav det i 8 mdr og allerede efter 6 uger kunne jeg se en lille virkning. Min hest tabte sko en gang om ugen (han var kiropraktor tjekket også) og han havde SÅ dårligt horn, skoene kunne simpelthen ikke blive hængende ordenligt på.

Jeg havde prøvet ALT jeg mener virkelig ALLE produkter på markedet. Indtil jeg blev anfalet Foot. Så tænkte jeg hvorfor ikke.

Vupti. Utrolig stor effekt, det hjælper faktisk.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

ungulat
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 21:50

ungulat er dyrlæge testet hippolyt.dk/DK/Faglig%20info/ Forskning.aspx?accb0da...&newsId=57

Biotin er noget hesten selv bør danne i tarmene, hvis de fungere med en sund flora. Mangler hesten noget i sin flora i tarmen, vil den blot tisse tilsat biotin ud, da den ikke kun selv danner for lidt, men også optager tilsat biotin ret dårligt. Derfor er der en række stoffer der spiller ind, når man ønsker at bedre hovkvaliteten på heste.

0
0
Svar på denne tråd

Surtout
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 22:39

Lidt surt at få en Mente altså ikke noget ondt i det

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

0
0
Svar på denne tråd

biotin med zink
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 22:40

Hvis du skal give biotin tilskud, så sørg for at der er er godt indhold af zink i. Det er med til at binde biotinen bedre.

Jeg bruger Horselux' biotin produkt. Det er lidt dyrt i kg pris, men du skal heller ikke bruge det i flere år.

Jeg bruger det til min pony som slider skævt, stort set ingen hovvækst har, men som ellers har pæne hove. Hun kan ikke holde på sko, så vi bruger boots.

Vi har prøvet Pavo Biotin Forte på hende, men det havde ikke den ønskede effekt efter 6 måneder.

Derudover hvis din hest har meget tørre hove, så kan du give eddikevand indvendigt i hoven for at tilføre fugt. 2 liter vand og en kop eddike. Og så bare pensle hoven indvendigt. Jeg bruger det om sommeren på mine, fordi min fold bliver meget tør og det gør hovene at hovene bliver stenhårde.

0
0
Svar på denne tråd

Biotin
Forfatter: 
Dato:  12-03-2014 11:54

er kun for at hoven gror - du har brug for at styrke hoven. Der har jeg super gode resultater med Hoof First. Det sælges nu af RC Foder i Lov ved Næstved. De sender også.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider