Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fedtede knopper som KLØR
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 10:20

Hej med jer!

Min søde parthest har fået sådan nogle fedtede knopper rundt omkring, som klør helt vilt. Der er vel en 10 stk. ca. men de er ret små, og kan være svære at få øje på før de er "i udbrud". De er ligesom sådan fedtede i det, og hvis man løfter hårene op kan man ligesom tage sådan en fedtet skorpe med af, så der bliver et sår som væsker lidt. Hun har fået lavet lidt større sår på siderne (altså ikke kæmpe store, måske 1-2 cm lange) på hver side, hvor hun kan nå at klø med tænderne når dækkenet er kommet af.

Hun er klippet, går med dækken og havde en smuule tendens til det sidste år - dog slet ikke i samme grad som nu, og det forsvandt af sig selv.

HVAD kan det være? Vi er begyndt at vaske med klorhexidin på knopperne, men det er ikke til at sige endnu om det har nogen effekt.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 11:27

Dermatofiliose lyder det som om... :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

3
1
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 09:29

Det er jeg helt overbesvist om at det ikke er Jeanette.

Synes ikke det ligner, og man kan bl.a. læse på nettet at det ikke giver kløe - og hun klør sig i den grad!

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 09:33

Regneksem, proteinknopper, varmeknopper eller allergi overfor et eller andet.... Er hun klippet for nylig?

Allergi knopper giver som regel kløe.... :)

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
1
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 10:54

Proteinknopper tror vi ikke rigtig på med det foder hun får, men det er self en mulighed.
Hun er ikke klippet for nylig, men i starten af vinteren ;)
Varmeknopper tror jeg ikke det er.

Allergi er en mulighed. Vi har haft skiftet dækkener for at se om det evt. kunne være et eller andet i det hun ikke kunne tåle, men der var ingen bedring. Men der kan selvfølgelig også være det samme i det andet dækken hvis det er sådan noget.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne være
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 11:56

Hej du,

det kan også lyde som ringorm. :)

Prøv med atemon, det dræber svamp.

Hilsen Helene, nu flyvende med Calip

Sir Toby -29.8.12

Capa's Sandiego -29.7.13

0
0
Svar på denne tråd

Pigoil
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 13:39

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

vaskepulver
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 20:35

det kan også godt være allergi over for det vaskepulver som dækken/underlag og tæpper bliver vasket med. jeg har selv haft en hest med ligende problem og jeg skiftede over til neutral vaskepulver vupti problemet løst, dejligt nemt og billig : )

0
0
Svar på denne tråd

nfjng.,<jnf.k
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 18:23

Lyder som stafylokokker....

Havde en hest som fik det for 8 år siden. Kan ikke huske hvad vi behandlede det med, men det skulle vaskes og smøres hver dag + hendes underdækken skulle af og vaskes hver dag, for ikke at smitten satte sig i underdækkenet og blev ved med at inficere hende..

.

0
0
Svar på denne tråd

Det er svamp
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 22:08

Det er helt sikkert svamp. Min hest var dækkenklippet og gik med overgangsdækken. Den begyndte at klø sig helt vildt. Havde dyrlægen ude og det viste sig at være svamp. Nu er den så blevet klippet over det hele, har købt Imaverol Vet. på apoteket og det virker

0
0
Svar på denne tråd

Dermatofiliose
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 23:01

Ved godt du skriver du ikke tror det er Dermatofiliose, men min hoppe havde præcis det samme sidste år, og har også en 2-3 stk i år. De klør og giver en lille fugtig plet når pelsen med skorpen pilles af.

Jeg vaskede hver dag i Sporal D, og tørrede de små knopper af med klorhexadin, og de var væk efter en uge.

Dyrlægen var ude og give antibiotika og stillede diagnosen. :)

Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider