Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 SADLEN!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 16:52

Hej :) Alle

 

Jeg står og skal købe mig en ny sadel, ville gerne have en "sofa" at side i ;) Hvad synes folk er en god sadel? Skal være dybt sæde og god knæ støtte.

 

Tænker selv på en Windsor elite

eller Kentaur

Men men har ikke helt besluttet mig endnu...

 

Synes ikke om Kiffer og stubben :/

 

Hvad rider i, i som er SADLEN for jer??

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 17:19

regel nummer 1 for mig er at sadlen passer hesten - 100%!

 

regel nummer 2 er at sadlen også godt må falde i min smag - men kan jeg ikke finde en efter min smag som passer hesten, så må jeg vænne mig til den sadel der passer :)

 

så jeg tror ikke på at man på forhånd kan sige at man vil have den og den sadel - hvem vil ødelægge sin hest fordi man selv vil sidde godt? :)

 

Hjalte går med en Tekna s-line dressur som ligger perfekt, og jeg er faktisk glad for den, selvom der er rigeligt knæstøtte til min smag...

 

i spring går han med en Bates caprilli close contact som også ligger supert, er fantastisk at sidde i, og fantastisk kvalitet (nok en af de bedste sadler jeg nogensinde har haft.) :D


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dit bækken og sæde
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 19:28

benlængde er afgørende for hvilken saddel, der passer dig bedst.

Jeg synes du skal gøre dig umage med at finde den saddel, hvor du sidder perfekt i balance i neutral position.

Dernæst en saddel der kan tilpasses din hest.

 

Gør du det omvendt risikere du at må gå på kompromis med opstilling, og derved komme til at sidde uhensigtsmæssigt/ude af neutral position og det belaster ikke alene dig men også hesten.


Trakehner opdræt sælges,


5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

1
1
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 19:28

Det vigtigeste udover den passer hesten er altså også at den passer rytterens popo. Alt for mange rider rundt i sadler som er alt for små til deres popo/lår :(


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel ;-)
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 19:41

Hej

jeg har en bates innova og den er super skøn at sidde i. Dejligt dybt blødt sæde( uden at være for blød) og med super knæstøtte! Man kommer nemt til at sidde "rigtigt" i den. Den er bestemt alle pengene værd.

 

Held og og lykke med at finde præcis den sadel der gør DIG glad i låget ;-)

 

hilsen tina

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 21:15

Min fjordhest går med en Kentaur Athen, som er købt udfra det er den der ligger godt på ham - at jeg så også føler jeg sidder godt i den, er jo bare et KÆMPE plus :)

Den har det mellem dybe sæde, med en "normal" knæstøtte. Den er lidt kortere i anlægsfladen end de normalvis er, hvilket er super for hans korte ryg :)

Har tidl. brugt Wintec Isabell Werth, som har dybt sæde med smal talje, også kan man selv bestemme om der skal være store el. små knæstøtter. Den smalle talje gjorde jeg havde tendens til at skubbe mig op af sadlen.

Mange sadler er jo super gode, men husk på at mange også kan ændres! Hermed tænker jeg, at du kan få lavet større knæstøtter, kortere sadelklapper og hvad du nu måtte ønske.

Talte med en sadelmager der sagde at det var muligt at ændre nærmest alt på sadler - det er bare et spørgsmål om hvor stor en pengepung man har :)


- Annecathrine

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider