Hey,
pludselig gik det stærkt, min hoppe kom på sygefold (knæskade), det regnede og blev mudret, hun holdt op med at bevæge sig og jeg kom ikke hver dag - totalt sure stråler.
jeg gik igang med at fixe det efter alle kundskabens regler:
vaske i desifinserende sæbe, tørre, grave med tør vat, bruge jod de første dage,grave med rent vat igen, slutte af med "dry feet" og vat.
Det tog så ca 2-2.5 time om dagen, men det er dyrt at være uopmærksom, men jeg kan ikke blive ved med at bruge så lang tid på det. Selvom det er da hyggeligt, hesten gnasker hø og nusser mig på ryggen.
Nu har smeden været der, og det hele er tilbage til et ok niveau.
Nu vil jeg jo gerne forebygge/holde det nede. Har købe æble eddike og har jo stadig alt det andet skrappe.
spørgsmålet er - hvad er bedst?
- Sprøjte eddike eller noget andet på mens det ikke er 100% rent
- lade være de dage hvor jeg ikke gør det pinlig rent og kun putte noge på når jeg rengør totalt?
altså er det mere skadeligt at behandle sur stråle med beskidte hove end at lade være?
I min logik må det være bedre at sprøjte eddike( eller dry feet) på en beskidt hov end ikke at sprøjte noget somhelst på den beskidte hov. men samtidig tænker jeg om det måske gør det værre, lige som det ville gøre det værre at smøre tjære på en beskidt hov.
Ved du noget? og vil du dele?
kh Mette