Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klippet- allerede lang pels ???
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 10:52

Hey HN!

min hoppe blev klippet den 21 september og fik overgangs dækken på fra Rambo..

nu er det allerede lang pelset at jeg ikke kan ride uden den sveder..m

hun fælder ikke og har ikke virker koldt under dæknet de dage jeg har været ude ved hendes mens hun stod på fold..hun står

ikke i træk i stalden..

andre der har prøvet det ??og

kan man godt klippe hende igen allerede uden at ødelægge pelsen tænker på at men ikke ødelægger "rytmen" i pelsen..

Prlsen er flot og blank og hun trives :)

mmvh mette

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 13:32

Ja. Min blev klippet for 14 dage siden. Hun har allrede lagt en del pels allerede. Går med 200 gram og sveder faktisk en smule når vi rider. Men hun sveder ikke så meget som før og nu kan jeg skridte hende tør, det kunne jeg ikke før.

Jeg klipper nok igen inden vinterdækkenet kommer på også.

Du kan godt klippe hende igen.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Det samme her ...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 13:35

Hej Mette!

Min hest blev også klippet for fire uger siden og har gået med overgangsdækken her den sidste uge. Men han er også allerede blevet så tæt i pelsen igen, at han sveder når jeg rider. Så jeg har også allerede bestilt tid til en ny klipning ;-)

Min hest bliver altid klippet 3-4 gange i løbet af efteråret. Det er min erfaring, at de sætter mest pels i september og oktober, i takt med at dagene blivere kortere. Når først man kommer et stykke hen i november, så synes jeg ikke det plejer at være så slemt mere.

Jeg kunne ikke drømme om at klippe ham efter jul. Så er det nemlig, at der godt kan gå lidt kuk i systemet. Men det at klippe hesten er jo allerede en slags indgreb mod hestens natur, og klippede heste fælder typisk senere, end heste der ikke er klippet.

Personligt synes jeg bare, at klipning kan være en nødvendighed, hvis man tager sin ridning alvorligt. Og det er ligeledes en stor hjælp for hesten at kunne komme af med varmen :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 13:54

Også til at klippe for 2. Gang

Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó

Don't let your dreams just be dreams.

Sponsored by

Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou

HERI - Ll. Haspeholm hestefoder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider