Jeg har lige fået min 3 års hoppeplag retur fra hvor hun har stået siden sommergræs sidste år. Dvs hun har været hjemmefra ca. 15 måneder.
Hjemme har jeg hendes mor og en anden hoppe. De er henholdsvis 16 og 18 år, og har gået sammen altid. Før plagen blev "sendt væk" gik hun på folden sammen med de to "gamle" og der var total harmoni og tætte bånd.
NU er alt kaos.... De to gamle madammer er SÅ stride overfor plagen. De jager hende med ørene lagt ned af nakken, hvis hun kommer for tæt på dem og ignorerer hende ellers totalt. Plagen er sød og rar og underdaning og prøver ind i mellem at snige sig hen mod madammerne, men så er især hendes mor efter hende..
Min romatiske drøm om en sød og rar genforening er brast! suk. Jeg var sikker på at de kunne genkende hinanden eller som minimum ville vænne sig til hinanden ganske hurtigt.
Nu har dette sceanarie stået på siden søndag morgen, altså 6 dage.
Om natten står plagen mellem de to stride damer, jeg tænkte det ville adskille dem lidt og give hende en chance. Hendes mor var så sur de to første nætter at hun konsekvent stod med røven mod hende og nægtede at spise sin wrap! Og hun eeellsker ellers mad! Nu er hun dog tøet lidt op og spiser igen, men hun tager også nogle ture med angreb på boksen over mod plagen.
Den anden hoppe er mere rolig om natten, og i morges da jeg kom ud i stanlden stod plagen ganske tæt på hendes boks og hvilede... så måske en lille åbning der??
MEN... er der nogen der har prøvet noget lignende..? Bliver de venner igen på et tidspunkt? Eller er de to madammer bare for gamle og indspiste til at ville lukke en anden ind??
Kom meget gerne med gode råd og info...