Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadel!!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 21:29
kan en fjordhest godt gå med en sadel der er 18 tommer!!

hvad for en sadel ligger godt på en fjordhest? når vi snakker om dressur til en meget sporty fjordhest!!

knuss
0
0
Svar på denne tråd

18 tommer
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 21:55
er størrelsen på sædet hvor du planter din bagdel, det du skal finde ud af er om hesten går med smal, medium eller bred bom..
0
0
Svar på denne tråd

Numsen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 21:59

Det kommer an på hestens længde, hvis hesten er kort kan en 18" godt komme til at ligge forkert....

Men hvis din ende passer en 18" så må i jo finde en der også kan ligge på hesten.

En rigtig god idé er at få sadelmageren ud, de har erfaring i hvilke sadler der ligger bedst, og man kan ikke bare sige at den og den sadel ligger godt på en fjordhest....

Nu kan jeg se at du bor i nærheden af Tåstrup, så er det jo nærliggende at få Brian Rútzou ud, han tager 350.- for at checke sadlen, det er da billigt sluppet :-)
Venlig hilsen Gitte
Min hest

0
0
Svar på denne tråd

Det er begrænset,,,,,
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 22:07
.... hvor lang en sadel en fjordhest kan gå med. Sadlen skal jo ligge fri af skulderen, men må ikke ligge på lændehvirvlerne, så på så relativt kort en hest, tror jeg du får svært ved at få plads.

Det er jo et problem hvis ens mås er for stor til de sadler, der kan ligge på ens hest. Men jeg ved der er specialsadler til netop dette problem. F.eks. er der jo store mænd, der rider distance på små arabere.

Jeg bruger også Rützou og har været meget glad for ham.

Venlig hilsen

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Hov....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 22:09
... jeg kan se på din præsentation at du er 12 år. Så med mindre du er meget moden af din alder, er en 18-tommers sadel alt for stor til dig.

VH

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Hvis fjordhesten er lang...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 14:19
... i ryggen, så kan den sikkert godt. Spørgsmålet er, om det virkelig er nødvendigt?

De sadler jeg ser mest på fjordhestene er Trainers, Hubertus, Stübben og Passier.

Nogle bruger også Kieffer - men jeg tror at det kræver en "smal overlinie" for Kieffersadlerne er ret smalle i kammeret.

Hilsen Sif

Husk Kimbrerskuet i Aars den 3. oktober
Sidste tilmelding er 1. september
se mere om Kimbrerskuet her
0
0
Svar på denne tråd

Ikke de nye Kieffer sadler...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2004 21:23
De nye Kieffer sadler har et bredt kammer på ca 6 cm hele vejen.....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider