Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sædstrengsfistel/problemer?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 21:37

Nogen der har erfaringer med dette?

Jeg hentede min pony efter operation i torsdags og det går fint lige nu, men kunne godt tænke mig at høre fra andre der har haft en hest igennem det samme..

 

Hvordan det gik den første tid?

Hvornår i begyndte at ride osv igen, hvordan i startede op.

 

(og jo har fået besked fra dyrehospitalet ang dette, men ville som sagt gerne høre fra andre med egne erfaringer )


Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  07-09-2013 22:19

Jeg hører også meget gerne erfaringer, måske der er kommet nye til, som ikke lige har skrevet herinde om det, det er jo desværre ikke så meget info man kan finde om problemet på nettet generelt.

 

Vores pony skal sandsynligvis også igennem operationen..

 

Lyder dejligt jeres pony har det fint ovenpå indgrebet Kjeldsen, håber den bliver super fin og glad fremover Hvor blev jeres opereret henne?


Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 11:28

Ja jeg er også meget glad for det er ovre

 

Den blev opereret i Nørhald omkring Randers/Mariager.

Afleverede ham mandag d. 2 sep. og hentede ham igen torsdag.

 

Det er nemlig ikke så nemt at finde ret meget information om dette?


Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 16:13

Jeg er bestemt med på en lytter, da min vallak har fået konstateret samme problem..

 

Må man spørge om hvordan i har opdaget det?

 

Har også Nørrehald i tankerne ang. en operation, men det er lidt langt væk når jeg er fra Svendborg på Sydfyn..

 

Håber det hele er gået godt?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Operation
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 20:22

Jamen mit blev opdaget "tilfældigt" hvis man kan sige det..

 

Min er en ung fjord og han begyndte at tabe et bagben indimellem i galop, ikke hver gang eller noget, bare en gang imellem.

 

Jeg besluttede i at få en kiropraktor ud og kigge ham igennem.

Det blev Rikke Andersen og hun gik ham igennem og mente det var sædstrengsproblemer han havde.

Han går/gik derudover meget småt bagtil, som om han gik på line.

Min reagerede ikke voldsomt når der blev trykket, han løftede bagbenet og fik "trekantede" øjne, men helt klart det gjorde MEGET ondt på ham.

 

Jeg fik så en dyrlæge til at undersøge det (for at få det konstateret) og hun var enig, så der blev bestilt tid og han er nu ovre det.

 

Der er blevet fjernet 15 cm arvæv i hver side, så nu går jeg bare og venter på at vi kan komme igang med genoptræningen igen


Vakse Viggo og Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Respons
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 20:35

Ja der kan vist være mange symptomer på det sædstrengshalløj.. :(

 

15 cm. er da også en helt pæn del! Avs..

 

Må man spørge om hvad du gav for operationen?

 

Jeg håber I hurtigt kan komme i gang igen, uden komplikationer :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt i alt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2013 21:05

Løb det op omkring 9000 ... ikke så slemt synes jeg. Desværre er det ikke noget forsikringen dækker.


Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 21:27

Prøv at søge her på HN om emnet, der findes flere lange tråde.

 

Jeg fik min opereret for 2 år siden. Det var kiropraktor Rikke Andersen, der mistænkte det.

 

Han blev undersøgt på Helsige Hestehospital af Jens Bakkegaard.

 

Indlagt mandag - hjem onsdag. Begyndte at ride lidt ture en uges tid efter.

 

Der blev fjernet to meget store stykker arvæv - Jens havde ikke set den størrelse før.

 

Hesten kan nu samle sine bagben og "sætte" sig samt skafte ud ved vandladning.

Han fik ca. 40% mere gang i dressuren.

 

Det kostede med forundersøgelse, operation incl.div. og boksophold 5500kr.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Arvæv...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2013 22:51

Min daværende hest fik også fjernet arvæv efter hans kasteration.. Ved ikke hvor mange cm de fjernede, men det var MEGET, da meget af bugen lød fuldstændig hult, når man klappede på den! Min tog ca en måned om at komme sig.. Havde mange smerter bagefter, og fik smertestillende i 12 dage, fordi han helst ikke ville bevæge sig :( Han skulle helst skridte/bevæge sig så meget så muligt, men uden smertestillende gik han ekstremt dårligt..

Desværre dannede han nyt arvæv efter den nye operation, men dyrlægen frarådede at skære yderligere i ham, da han åbenbart havde let ved at danne arvæv... Så jeg skulle helst bare ride ham regelmæssigt, så arvævet ikke blev stram og stift... Han måtte dog ofte have kiropraktor efterfølgende, da han ofte blev låst i bækkenet.. Men ved at han med tiden blev stærkere bagtil, gik alting bedre...

Desværre lever han ikke længere, da han af andre årsager blev aflivet for tre måneder siden :(

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider