Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sarcoide
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 15:24

vi har været ude og se på en 4 års hest efter Bøgegårdens Graf's Stakato og Bøgegårdens lantano nede i sønderjylland.

hesten var som sådan fin nok, men var lidt fransk bagtil (fin stillet fortil), var lidt til den tynde side og havde derved en smule tendens til karperyg, men som sådan ikke specielt slemt.

De sagde den havde et insektbid på det ene ben, men det viste sig at være en velvoksen sarcoid på størrelse med en af de hoppebolde man kan trække i en automat for en 2-krone eller en alm. champignon (ikke de helt store)

Den sidder på inderside af låret og i telefonen fortalte vores dyrlæge os at den nok skulle i fuld narkose og ned og ligge for at få den fjernet pga. blodkarene der.
Han mente også at den skulle fjernes men at i 80 % af tilfældende ville den komme igen. og at det ville koste omkring 5000,- at få den fjernet (vildt). fjernes skulle den sagde han, for ellers kunne den vokse sig så stor at det ville blive for omfattende senere.

han forklarede at den kunne blive aggressiv bagefter (sarcoiden altså9 og begynde at komme i større antal.

Hesten er rå. helt rå. og kostede 20.000,- kr. men de ville godt sælge den til os for 17.000,- kr. længere ville de ikke gå ned da avleren var momsregistreret, men jeg tænker lidt at det stadig er for meget.

Jeg snakkede med forsikringsselskabet om det og de ville ikke tage den før den var opereret væk og derefter havde været uden sarcoider i 6 mdr. ellers ville det blive med forbehold og det er jo lidt surt.

Hvad tænker I andre. Er det total NO GO, eller ville I tage chancen med den alligevel, eller er det for dyrt for en hest med den handelsfejl.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 16:47

Synes da det lyder som lidt af en omgang, både med ryg, ben og så en sarcoide oveni???.. Jeg ville kigge på nogle andre heste, hvis det var mig. :/

Det kan jo være ret ligegyldigt hvem den er efter, hvis den allerede er fyldt med "potentielle problemer"..

Og "helt rå"????.. Kan den så hverken få løftet ben og den slags basale ting??.. :/

Michael

GO FOR IT!!

1
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 03:17

ingen grund til at købe problemer - dem kan man godt selv lave

Jeg ville holde mig langt væk fra den...

www.t-horse.dk

Only the best for your horse

Kvalitets-rideudstyr til den kræsne rytter.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider