Hej alle
Jeg skriver herinde fordi jeg er lidt i vildrede med min hest.
I onsdags "legede" (og ja jeg mener "legede") min part med hende på vores nyanlagt skovridebane. Mens de løber rundt og hygger sig, så er der pludselig en rimelig stor sten (ca 10 cm i diameter) som ligger på banen - den får Bella så trådt på/sparket til og den kastes så ind på Bellas højre baghov, vel og mærke dog på ydersiden. Hun reagerer ved at sparke ud efter "den" = reagerer altså på at noget gør ondt.
Hun er umiddelbart halt derefter og min part trækker hende op til stalden og vasker hoven og kodeleddet med koldt vandt. Der er intet at se - og hun er ikke varm eller hævet i kodeleddet.
Dagen efter tjekker jeg hende og hun er stadig fin og ikke hævet, men vil helst ikke have renset hoven og ej heller have jeg løfter hendes højre bagben. De andre hove kan jeg godt rense - så hun vil gerne/kan godt støtte på benet. Hun er ikke længere halt i skridt, men halt i trav på højre volte. Jeg kontakter smeden som mener der kan være tale om en blodansamling, men så længe hun ikke er halt i skridt så vil han vente et par dage med at komme.
Søndag er der ingen bedring og smeden kommer derfor mandag morgen og tjekker hoven igennem. Han kan ikke finde hverken hovbyld eller hovknusning og vurderer derfor at hun måske vil have godt af et par bagsko - for at aflaste.
Mandag aften er hun fortsat halt i trav på højre volte.
Jeg har netop talt med dyrlægen, som heller ikke mener der er grund til alarm på nuværende tidspunkt. Hun mener at Bella blot skal have en pause og hvis hun stadig er halt om 14dages tid, så må vi gå igang med diverse undersøgelser.
Jeg synes jo det er noget lang tid, men er det bare mig der er pylret? Jeg går pt hjemme på barsel, så er kun sjældent i stalden og kan slet ikke holde ud at jeg ikke kan tjekke hende personligt hver dag 
Så kære HN - hvad ville I gøre? Slå koldt vand i blodet eller ringe 112 (eller blot få en second opinion)? 