Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Total frustreret - tynd hest
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:11
Ork. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, min hoppe er alt for tynd, og kan simpelthen ikke få hende til at tage på :(
Hun har selvfølgelig fået ormekur og er grundigt undersøgt af dyrlæge, men der er INTET!
Hun kom på en kæmpe græsfold med en god "veninde" i håb om at det hjalp, men der gad hun da ikke gå, så hun hoppede da bare over hegnet ind til de nøjsomme heste der går på jordfold, og der skal hun jo bare ikke gå.
Hun går ude på døgnfold og SKAL derfor være på græsset, derudover bliver hun fodret efter alle kunstens regler,men hun tager bare overhovedet ikke på. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre :-(
Havde lige brug for at komme af med mine frustrationer :(

- Følg din mavefornemmelse, det betaler sig!

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd

Lidt spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:18

Hvad får hesten præcis at spise.?

Bliver den tilbudt tørt hø.?

Hvordan er dens temperament (sur, tvær osv).?

Er den tjekket for bændelorm og mavesår.?

1
0
Svar på denne tråd

Foder....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:21

Hun får Linamix, noget Müsli fra dyrlægen og så olie efter anbefaling fra dyrlæge. Hun bliver ikke tilbudt tørt hø, da hun jo gerne skulle blive på den græsfold .
Hun er glad og tilfreds som hun plejer, samme energi under ridning osv. der er ingen forskel. Den er tjekket for bændelorm og mavesår, og endda over mange omgange...

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:43

Mon hun savner en god ven som går ovre på jordfolden?

Mht foder ville jeg foreslå dig at overveje at gå væk fra müsli og over til fiberpiller, vitamin/mineral, olie og lucerne fordelt over 2-3 gange om dagen (ved godt hun er på døgnfold) men det ville være mest optimalt når hun er for tynd.

+ tilbyde hø / wrap

Måske det var en mulighed for at hun kunne komme ind om natten for at få foder og hø.

Men vær opmærksom på at hun er dækket ind, få regnet en foderplan ud, være obs på hvor mange gange dagligt hun får foder + om olie er i afmålt mængde ifht om der skal gives ekstra e-vitamin.

Har selv stået i sammen situation og har prøvet ALT muligt - det var det her der virkede for min dengang ;)

Louise

2
0
Svar på denne tråd

Louise..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:47

Kan sagtens fodre hende tre gange dagligt, jeg har ferie og er meget fleksibel med at komme derud for at fodre :)

Så vil jeg prøve de foderprodukter du skriver, og få udregnet en præcis foderplan på hende. Jeg kan desværre ikke tilbyde hø/wrap, da hun som sagt ikke står hjemme, og de andre er meget nøjsomme heste, som desværre ikke kan tåle ekstra :(

Der er ikke mulighed for at hun kan komme ind om natten, eller jo, hun kan godt, men skal så stå alene hvilket hun absolut ikke trives med, og det er jo også synd.

Hun får allerede ekstra E-vitamin pga. olien :)

Tusind tak for svar.

Alantic WJ <3

1
0
Svar på denne tråd

Jeg ved godt..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:52

at du skriver hun går med nøjsomme heste der ikke har brug for hø.. Men jeg syntes duskal overveje det nøje, selvom hestene går på græs, mener jeg at det er godt at tilbyde dem hø..

Jeg kan se på mine egne to som har rigeligt græs at kæmpe med, at de nogen dage ingen hø spiser og andre spiser de næsten en hel skive fra en minibig.. Jeg tror de selv ved hvornår de har brug for lidt tørt strå til maven..

Af foder er jeg ret enig med Louise, dog vil jeg ikke give olie, men istedet for købe Equsanas Alfa Omega, som er en god lucerne hvor der kun er tilsat omega 3-6-9 fedtsyre..

Jeg har fedet en traver op i løbet af vinteren på hø, fiberpiller, overstående lucerne og et godt vitamin/mineralprodukt..

1
0
Svar på denne tråd

Bum bum.
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 08:55

Men jeg tænker lidt, med hensyn til hø - tror I så det ville være okay at lade hende stå i boks 2-3 timer om dagen, med alt det hø hun kan æde? Det er næsten det bedste jeg kan gøre..

Alantic WJ <3

3
0
Svar på denne tråd

1.slet nyt wrap
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 12:12

Hvis du har mulighed for det, så ja, så ville et par timer i boks med godt energiholdigt stråfoder være en måde at få ekstra FE i hende.

Men jeg ville ikke tilbyde tørt hø. På nuværende tidspunkt er høet jo fra sidste år, og ikke nødvendigvis særligt interessant!

Næh, om ikke sååå lang tid er der nok 1.slet wrap klar - hvis du kan få fat i sådan et par småballer med godt knald i - så tror jeg du ville se en forskel.

Og ellers, så husk at det tager tid at fede en hest op :)

I

1
0
Svar på denne tråd

Wrap....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 12:56

Ja, ved godt det tager lang tid, problemet var bare, at hun begyndte at tabe sig igen.

Jeg kan gå få fat i wrap nu her, da de laver det der hvor hyppen står. Så må hun komme ind i et par timer og få det :)

Alantic WJ <3

1
0
Svar på denne tråd

min ene hoppe
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 14:57

blev pludselig ekstrem tynd i vinter efter at hun flyttede stald.

Det viste sig at hun ikke kunne lide vandkoppen og derfor ikke fik væske nok. Og så kunne hun ikke optage sin mad korrekt.

Efter at vi så gav vand i spande rettede hun sig igen.

Måske kan din hest ikke lide drikkekaret på folden eller får ikke lov til at komme til vandet for de andre?

Hilsen Anette

Vi venter føl efter BH Zatchmo/Kennedy/Picard, lige om lidt :)

Sælges/byttes - fantastisk hoppeplag 2012 efter Tailormade Attention/BH Romancier/Rossi XX ...

1
0
Svar på denne tråd

mht. vand
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 15:16

Hmm, vil prøve at holde øje med vand, men hun drikker meget og er der er ikke umiddelbart problemer med at komme til vandet, men vil tage det til mig og prøve at skifte vandbalje og evt. give hende vand når hun er inde :-)

Alantic WJ <3

1
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 18:24
nu du siger den er tjekket for orm..

er den nu også tjekket for Blodorm via larvedyrkning???

ellers ville jeg tage den ind 1 gang dagligt og få givet den foder med olie i..

men først skal du tjekke om den har blodorm og er behandlet for disse..det er desværre sjældent at de bliver tjekket for disse hvis ik man selv spørger efter dette og det kan hestene blive syge af..

læs evt min hestes historie i ridehesten for juni 2009 side 52..der kan du se hvad der kan ske når man stoler på ens hest bliver tjekket og behandlet for alt via en gødningsprøve ved dyrlæger som desværre ik oplyser om dette..
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 18:26

Hun fik en ormekur, men er hun gennemtestet for orm også med larvedyrkninger??? :)

* Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

bumbum..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 18:32
Bad om.der blev tjekket for blodorm, så det burde være i orden. Der var larvedyrkning af to omgange, både før ormekur og efter for at være sikker på, de var væk :-)

Alantic WJ <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 19:28

Hvilke orm havde hun, hvor mange og hvilken kur blev givet? :)

* Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Basic omega 3
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 08:25

Hej :)

Min traver var også rigtig tynd på et tidspunkt, selvom han gik på døgngræs, han havde ikke orm, men tog ikke på af det havre, roepiller og müsli han fik på opstaldningsstedet. Så tog vi sagen i egen hånd og begyndte at fodre ham med dette foder:

www.equifirst.dk/basic-omega-3.html

Basic omega 3 fra Equifirst, som er fuldfoder. Der er bl.a.majsflager i, som skulle fede. Han fik det, og lucerne samt roepiller ved siden af.

Mener vi startede med 1500 g af fuldfoderet fordelt over dagen samt 2-3 håndfulde lucerne og en halv spand roepiller. Der gik ikke særlig lang tid før han blev flot igen, og tog hurtigt på, så hurtigt at vi måtte sætte ham ned i foderet for at han ikke blev for tyk. Desuden blev hans pels flot og blank.

Ved selvfølgelig ikke om det vil hjælpe på din hest, men det hjalp på min :)

Mvh.Julie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider