Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Står på kodeledet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 10:46

Jeg står med et kænmpe spørgsmål omkring min lille hyps.

Jeg har haft hende i 5år, og har aldrig set hende stå så meget på kodeledetl, hun står normalt bare på tå'en og det var ikke ret tit jeg så det, men så en dag var hun uren i trav, og der fik hun fri i 3 dage, hvor efter jeg tog hende ud og red stille i skridt og lidt trav.

Men så begyndte hun at stå helt på kodeledet, og jeg synes ikke det er normalt og man kan ikke se at hun er uren eller halt, men jeg synes bare når vi rider, er hun mere mærkelig at ride på, nogen dage er hun helt hoppedene at ride på og ikke den nem sidene pony, jeg er vant til..

Hun er lidt øm oppe på låret, men de snakker bare om et spark fra folden, men det kan da ikke være grundet til hun står sådan

Noggen som har en ide om hvad det er ?

Billede

Det billede er ikke så slemt, hun har næsten lige haft det helt nede og støtte på kodeledet..

Lev livet, som du vil leve det.

Men tænk på dem omkring dig

0
0
Svar på denne tråd

få dyrlægen ud
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 12:02

du må have dyrlægen ud - det kan være alt fra et spark til sene/ligamentskade.

Kan sige at min også "bare" hvilede lidt mere på det ene bagben - jeg spottede at hun ikke nødvendigvis satte hele baghoven i når jeg rensede modsatte forbens hov. Det viste sig at være en dobbelt/tribbel ligamentskade på kodesenebensligamenterne på bagbenet.....

Sorte søger part
-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hun er tilkaldt
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 19:36

Dyrlægen er blevet ringet til og kommer sidst på ugen eller starten i næste uge, vi har mærket nede ved koden, og vi synes at det er som om der er en ansamling af væske, hvad kan det skyldes? Så snart vi har flyttet hendes vægt over på hende ben, går der ikke 2 sekunder før hun har ændret stilling til at stå mærkeligt igen.

1
0
Svar på denne tråd

Så vil jeg få fat....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 20:35

Så vil jeg få fat i dyrlægen igen, og bede dem komme senest i morgen - sidst jeg så en Hest stå og aflaste sådan var det en meget alvorlig seneskade, som krævede længere tids boksro, for at have en chance for at komme sig.

mvh charlotte

3
0
Svar på denne tråd

dyrlæge hurtigt
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 21:51

Som en anden skriver skal du få fat på en dyrlæge så hurtigt som muligt evt. en vagt i weekenden, hvis ingen anden har tid. Jo længere at hesten står sådan jo større bliver skaden og det bliver svært at give en diagnose, hvis nogle af symptomerne er væk. Det er efter min mening meget useriøst at dyrlægen ikke kommer ud!

2
0
Svar på denne tråd

Hun er tilkaldt igen
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 10:22

Jeg har ringet igen, og hun kommer imorgen tidlig, eller senere i aften.

Dog er det da ikke useriøst, hvis hun ikke havde tid før imorgen eller mandag. Hun kan jo ikke være ved 2 heste på engang :)

2
0
Svar på denne tråd

Kontakt evt en anden dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 14:03

Nu findes der jo ikke kun en dyrlæge her i landet...

Sidst jeg skulle bruge dyrlæge - lidt akut - ringede jeg tre steder, før jeg fik fat på en der kunne komme samme dag..

Mvh Ulla

1
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen siger
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 10:53

At hun hellere ikke helt ved hvad det er, dog har vi valgt at tage et røngten af benet, og tage en massør ud, samt at hun kommer igen, og har en mere med, så de er flere øjne..

www.youtube.com/watch?v=3WNfUkvFeB8

Her kan i se hvordan hun står og går med sit højre bagben.

1
0
Svar på denne tråd

Halt/småt gående
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 13:34

Ingen tvivl om at din hest ikke er rengående :( Den virker meget øm bagtil og træder ikke ordentlig ind under sig - på nogen af bagbenene... Jeg tænker faktisk at det måske er lænden der driller og muligvis generer nogle ledbånd længere nede i højre bagben. Den er meget småt gående og er helt stiv i lænden så jeg ville undersøge hele bagparten hvis det var min hest.

Den ekstra vægt som hesten bærer på hjælper den desværre heller ikke :(

Hav en dejlig dag

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 17:36

Hvad for en dyrlæge har du haft ude?

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge???
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 07:10

En god dyrlæge vil finde hvor fejlen er,og så derefter anbefale helbredelsen,det kan være dyrlægens egen behandling eller måske massør- smed eller slagter alt efter hvilken skade det stakkels dyr her.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 14:14

Den går og står som min den ene som lige er blevet sparket lige bagpå koden og fået et hårdt slag på gaffelbåndet. Jeg ville nok få en anden dyrlæge ud, den skal skannes hvis man skal se hvor stor skade der er og skal holdes i ro og slet ikke mønsters i trav.

4
0
Svar på denne tråd

benene
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 15:28
sådan som den stiller sig på fold sidst i filmen samt haltheden ser det for mig meget ud som om, det sidder nederst i benet. Hest med øm ryg eller lænd aflaster ikke på den måde. Når den bøjer koden om på den måde, så aflaster den kodeseneben og gaffelbånd maksimalt vil jeg afgjort mene. Så jeg er enig i gaffelbånd, måske fraktur på kodeseneben, eller måske overfladisk bøjesene - noget i den region i hvert fald. Jeg ville få både røntgen og ultralydsscanning af kodeledsregionen og nederste af benet.
0
0
Svar på denne tråd

Ledbåndet
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 19:12

Jeg er 110% sikker på at hyppen har sprunget et ledbånd

Har dyrlægen ik været der endnu?

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen siger
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 11:10

At det er en kodeledsforvidrning, men der skal tages røngten af benet, for at vi ved helt præsic hvad det er..

Benet er helt koldt og derefter er det hele mærkeligt.

Jeg har dog snart ikke magten over hesten mere, da jeg slutter på skole og min far henter hende hjem. Jeg er nedstemt i min fars nye familie og kan derefter ikke få sat noget igang indenfor dyrlæge..

Jeg har ikke fået lov til at købe hende endnu, så endnu engang bliver hun ikke passet.. Jeg er sgu ked af at fortælle det her, men jeg bliver nødt til det, så i ikke bliver sure på mig over at jeg ikke gør noget.. Jeg gør alt hvad jeg kan, men når der er 3 personer som mener de ved alt, kan jeg ikke andet end bare at se på...

Jeg fik en pony med lus og store bare pletter på maven inden under dækkent, og en pony uden gnist i øjnen, og nu har hun det og er blevet syg/skadet. Dog har jeg gjort alt hvad jeg kunne..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 17:37

Hvis du f.eks selv betaler dyrlægen, skal de da bare lukke???

Men de vil måske slet ikke have hende ordentligt undersøgt og behandlet??

* Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 21:11

skal en skolepige få råd til en grundig dyrlægeunderdsøgelse for egen regning?

Jeg er nok lidt ude af trit med nutidens skolesøgendes økonomiske situation, men dyrlægens priser er jeg helt med på ...

Cirkelinemus :-)

2
0
Svar på denne tråd

Bruger opsparing
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 17:37

Jeg har ikke råd kun lige råd til opstaldingen og min bosted for den SU jeg får, så når jeg har skulle ha dyrlæge er det blevet taget fra min opsparing.. Og selvom jeg vil betale er de ligeglade, hvis de mener at det går væk af sig selv.

Får omkring 5600kr og har en opstalding på 1700 og en skolehjemsregning på 2400, og en bil ved siden af. Så når jeg har haft dyrlæge er det opsparningen jeg har taget af, da min far ikke mener at en fjordhest, ikke har brug for dyrlægen med mindre det er kolik eller store flænger der skal sys..

Jeg hader at jeg ikke kan være herre over hesten! Og sover pt ikke ret meget da jeg ikke kan finde den ro, når jeg ved at hesten ikke er rask! :/

Dog gør jeg alt hvad jeg kan gøre!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 13:05

Jeg synes det er synd, både for dig og hesten. Men jeg er lidt nysgerrig... Hvordan kunne du købe en hest, når du ikke havde fået lov? Og HVORFOR fik du ikke lov? Kunne det have noget at gøre med, at din familie godt kunne se, at din økonomi ikke ville kunne hænge sammen?

Når det nu er sagt, så ved jeg jo godt, at du nu har knyttet dig til hesten, og salg er absolut sidste udvej. (Og hvem vil forøvrigt købe en halt hest?) Men måske kunne du finde et billigere opstaldningssted? Nu ved jeg ikke hvor du bor, men mine omkostninger ved at have heste hjemme i løsdrift er kun omkring det halve. Der er så heller ingen ridebane.

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

mit forslag
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 13:18

Jeg havde et føl for 7 år siden der fik strækkesenen skåret over og her fik jeg af vide at det er den der holder benet på plads, så mit bud er altså det er stræksenen der er galt med.. senen sprang efter en tur i hegnet, så det måtte sys.. men trådene sprang op og så måtte senen "selv" samle sig.. der var dog en minimal vedhæftning og derved kunne den gro sammen.. I dag rides han normalt, meeeen benet skal lige varmes lidt godt op før han ikke er stram i det..

jeg har faktisk en hest, der altid står sådan når hun hviler sig, men det har hun altid gjort og er i dag i fuld ridning, så hende er jeg ikke bekymret for..

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

Hesten
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 09:56

Jeg har ikke selv købt hesten, det har min far, men da jeg synes det var synd at hun skulle stå og se trist ud, hjemme ved ham, så jeg tog hende med et halvt år på skole, og der var aftalen bare, at jeg stod for opstaldingen, og han for smed og dyrlægen, men da hesten så blev syg, gad han ikke sætte dyrlæge på, hvor jeg selv måtte gøre det..

Altså jeg har aldrig haft råd til at købe en, kun at have den opstaldet, for den SU jeg fik..

Min er dog også begyndt at stå lidt mere normalt, men stiv som en pind, når hun skal ud af boksen, for at komme til fold, men ikke ind, så skal have hende ud og gå igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider