Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Klistret foder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2013 14:59

Hej.

jeg skal bruge noget klistret og meget velsmagende foder som jeg kan skjule loppefrøskaller og elektrolytter i. Da hun sortere det fra i sit normale foder og hvis jeg blander olie i sammen med frøskaller og elektrolytterne vil damen ikke spise.

Så jeg tænkte på en melasse muesli eller horsespeed.

Men er der nogen der ved om det stadig er meget klistret?

Eller andre forslag?


Det er ikke den stærkeste der overlever.

Det er den, der er bedst til at tilpasse sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klistret foder.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2013 18:46

Det nemmeste ville vel være at blande melasse- tørt eller flydende -i. Så bestemmer du selv graden af klister.

1
0
Svar på denne tråd
 
 har du
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 20:52

overvejet pilleret elektrolyt fra eggersmann det har jeg haft godt held med til kræsne heste.

 

gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Klister
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 21:08

Gitte .... Ja jeg har tænkt på det, jeg må hellere prøve det. Så vil se efter en forhandler i nærområdet der sælger det. Pavo har også et produkt i pilleform kan jeg se.

Kan man ikke få loppefrøskaller i pille form?

 

Melasse har hun aldrig smagt men jeg kan da prøve at købe en dunk.

For nu er horsespeed afprøvet og det er ikke fedtet nok til at holde frøskallerne på. Energetikum fra hippolyt dækker ikke over smagen. Fase tre fra brogåden sorteres også let fra skallerne.

Og det er ellers de frøskaller til kræsne heste

 

hun er altså meget kræsen, med smagen af alt ekstra tilskud.

 


Det er ikke den stærkeste der overlever.

Det er den, der er bedst til at tilpasse sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mash....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 22:35

Min hoppe nægter også at spise sit foder så snart, der er loppefrøskaller eller andet pulver i.

 

Jeg har løst det ved at blande skallerne i en portion våd mash. En blanding af roe/grønpiller og mash kunne måske også gøre det.

 

Det er vigtigt du først kommer dem i lige før servering, da det ellers bliver en slimet klump.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sssssss
Forfatter: 
Dato:  26-05-2013 00:06

Mash (y)

 

Fra St Hippolyt, jeg har aldrig oplevet en hest ikke gide æde den. Der udover er det jo ret godt for fordøjelsen :D


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 loppefrø..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 16:27
Damino shop har lavet loppefrøskaller til kræsne heste. Min hoppe har ellers altid nægtet at spise dem. Men da jeg købte varianten til kræsne heste røg de ned uden problemer.

Hilsen Conni

 

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious

 

- Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 equi mall forte
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 23:01

Equi Mall Forte fra Hippolyt er koncentreret flydende malt med urter og ølgær - og det er MEGA klistret - alt hænger fast i det. Det smager sødt - mange heste elsker det. Det skal være forte-udgaven, den i flasken, ikke den tynde udgave i papkassen. Synes det er et genialt tilskud.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 klistret...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 13:44

Har haft samme problem.

 

Klistret foder:

 

Dangro lucerne, den med 7% olie og 7% melasse, den kan skjule meget.

 

Hippolyt naturmusli, også klistret.

 

Horselux easy

 

Eller som en anden siger.. ville dog ikke vælge ren melasse, det har 50% sukker.

 

Men ville vælge klid-melasse, hvedeklid er der også i meget nyreslags-foder med meget lav sukker-stivelse.

 

Jeg har max brugt 15 gram , men det skal nulres RIGTIG godt ind i pulveret. Hvis man bare ryster det lidt, bliver det ikke blandet. Så nulre rigtig godt, så hver enkelt lille pulver-støvkorn får en sød smag, og det skjuler også lugt.


100% genial rytter

 

Har du ikke noget godt at sige om min hest, så luk ;) Nej vent, luk uanset.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider