Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 stubben romanus dressursadel
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 22:56

Er der nogen der har erfaringer med en stubben romanus dressursadel, og kan fortælle mig lidt om hvordan den er at ride i.... Hvordan er sædet og knæstøtten....???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Romanus
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 12:13

Jeg havde en Romanus for mange år siden, og var glad for den.

Den var ret hård i sædet og havde ikke ret meget knæstøtte, hvilket til gengæld gav rytteren stor frihed til selv at vælge, hvordan man ville sidde i sadlen.

 

Min var helt tilbage fra 1986, så de nyere modeller var måske nok lidt anderledes.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 15:25

Tak for dit svar, det var lige de informationer jeg søgte...

0
0
Svar på denne tråd
 
 romanus
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 18:48

Jeg havde en Stubben Romanus dressursadel for fem år siden. Solgte den efter knap 2 måneder igen. Det var en ældre model, og den havde MEGET smalt kammer - der er slet ikke plads til rygraden. Derudover var den meget hård og flad. Ikke en sadel jeg ville anbefale. Men måske der er lavet nye, bedre modeller, ved det ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang tak...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 18:53

Så dejligt man kan skrive her og få glæde af andres erfaringer, jeg tror jeg springer fra at købe den stubben sadel, da det lige præcis er en ældre sadel, og jeg har det bedst med bløde dybe sadler, og min unghest skal bestemt ikke ha en sadel med et meget smalt kammer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min gamle sadel... :P
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 21:48

Havde en Romanus for en del år siden, og elskede den netop da den ikke har særlig meget knæstøtte og er flad i sædet = frihed til rytteren.

- Til gengæld er der kontant afregning ved kasse 1, hvis man har et svagt sæde eller opstillingsfejl i det hele taget (det i sig selv kan jo være motivation til at få gjort noget ved det)...

 

Mener ikke kammeret var specielt smalt, men der var også tale om en bom 32, hvilket var den bredeste Stübben førte på daværende tidspunkt.

- Jeg har stadig min Sübben Roxanne fra samme årgang og samme bom str. Der er en håndsbreddes plads i kammeret.

 

Det er korrekt sadlen er meget hård i sædet sammenlignet med nyere sadler, men her tror jeg det er et spørgsmål om smag og behag.

 

Det samme med stopningen... Tidligere stoppede man sadler meget hårdere, end man ville gøre idag.

- Heldigvis kan stopningen skiftes, så den bliver opdateret til nutidens viden og behov.

 

I det hele taget er det en sadel i god kvalitet, men modellen er lavet på et andet tidspunkt, og de fleste ryttere idag vil have meget mere støtte, end man finder i en Romanus.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider