Havde en Romanus for en del år siden, og elskede den netop da den ikke har særlig meget knæstøtte og er flad i sædet = frihed til rytteren.
- Til gengæld er der kontant afregning ved kasse 1, hvis man har et svagt sæde eller opstillingsfejl i det hele taget (det i sig selv kan jo være motivation til at få gjort noget ved det)...
Mener ikke kammeret var specielt smalt, men der var også tale om en bom 32, hvilket var den bredeste Stübben førte på daværende tidspunkt.
- Jeg har stadig min Sübben Roxanne fra samme årgang og samme bom str. Der er en håndsbreddes plads i kammeret.
Det er korrekt sadlen er meget hård i sædet sammenlignet med nyere sadler, men her tror jeg det er et spørgsmål om smag og behag.
Det samme med stopningen... Tidligere stoppede man sadler meget hårdere, end man ville gøre idag.
- Heldigvis kan stopningen skiftes, så den bliver opdateret til nutidens viden og behov.
I det hele taget er det en sadel i god kvalitet, men modellen er lavet på et andet tidspunkt, og de fleste ryttere idag vil have meget mere støtte, end man finder i en Romanus.