Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pludselig ændring i adfærd!
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 13:40
Jeg må ærligt indrømme, at jeg er blevet en smule bekymret for Hulder - og jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tackle det.

Da jeg har ude at ride i torsdags, kunne jeg ret hurtigt mærke, at der var noget galt - og jeg hoppede af kort efter at han begyndte at skrabe/sparke med det ene forben + trak bagparten ind under sig selv (som om han var klar til at lave et bukkespring).
Min mor mærkede så efter og hun kunne mærke, at han var noget forspændt bagpå, som om han havde fået et ordentligt spark.

Dagen efter var vi oppe på banen, hvor vi bare øvede lidt i rebgrime - fra jorden. Der var intet at mærke, han var sit almindelige jeg.
Men så i dag .. Allerede da jeg trak ham ind fra folden, virkede han tvær - med ørene halvt lagt tilbage. Inde i stalden var der intet, han spiste lystigt løs af sit hø.
Men oppe på ridebanen når vi knapt en halvt omgang rundt, før han lægger ører, løber lidt rundt om mig og så stejler! Det gentager sig en gang mere efter et par skridt.

Jeg får ham rundt i longen, hvor han stadig virker som en muggen gammel kone - to gange er han indda på vej ind mod mig med tilbagelagte ører.

Hvis man kender Hulder virker det endnu mere voldsomt end det egentligt var. Han har aldrig været sådan før - det er altid ørerne fremme og smånapperi, for at blive nusset og snakket med.
Han har alle sine dage været som en anden lille hubdehvalp.

Hvor kan han har ondt andet end i låret, hvis det er det der gør det? Der er intet at mærke på ham ..
Han spiser ig drikker som han plejer (de var dog løbet tør for vand på folden, så han drak ca 3 spandfulde, før han kom ud - kan det være dehydration?)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 13:50

Torsdag, altså for 2 dage siden?

Hvis han er faldet eller har fået et spark på folden kan han jo godt være lidt øm og kulden + evt dehydration hjælper bestemt ikke på muskelømhed :)

Hvis det kun har stået på 1-2 dage ville jeg nok bare give ham fri weekenden over, nusse/trække med ham, evt lidt massage, strækøvelser og forkælelse og så se om det ikke er bedre på mandag :)

Så længe hesten ellers er klar, bevæger sig ok og spiser og drikker ville jeg ikke være bekymret, men god bedring med ham!

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

de kan godt have
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 13:57

brækket noget? Det er ikke altid de ikke kan gå, trods knusning/revne i knoglen efter spark.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 14:46

Det kan være han har slået sig skæv. Jeg ville få en kiropraktor på ham først og give ham helt fri indtil.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

jeg har den
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 21:49

indstilling at gør en hest noget den ikke plejer- så får jeg fat i en dyrlæge. Man skal respektere når en hest siger fra som din gør.

Så det op til dyrlægen at finde ud af om den er blevet skæv eller fejler noget andet:)Fjordheste har en smertetærksel som islændere, dvs. de sir først fra, når det gør rigtig naller. Og så gør de det endda meget høfligt istedet for som store varmblods, som i samme tilfælde ville tørre deres rytter af i et hegn.

Så hvis en flink fjordhest sir fra- ja så skulle det ik tage mig mange minutter at ringe til en dyrlæge og lave en aftale:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider