Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 roepiller
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 14:12

er virkelig i 7 sind,

 

bruger pre alpin light nu til mine tinkere men overvejer om jeg skal gå over til roepiller,der er kun 7,3 % protein i det foder jeg bruger nu,

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 15:21

Jeg ved ikke helt hvor i dit spørgsmål er :-)

 

Men jeg bruger roepiller til min som supplement til stråfoder. Synes det er et godt og billigt produkt. Giver god mæthedsfornemmelse og masser af fibre.


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 ??????
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 15:28

:-)det er proteinindholdet jeg går efter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 16:13

Det er ikke meget protein i roepiller, så hvis det er ekstra protein du går efter, er det ikke roepiller du skal bruge.. Mener at protein indholdet er ca. 8 %.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ??????
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 18:19

skal nemlig bruge noget med så lidt protein i,så

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se her.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:33

Jeg bruger 1/2 roepiller og 1/2 grønpiller (opblødte)for at få dækket hestene ind med protein.

Iflg TM er der mere protein i grønpiller end i lucerne, og så er det en del billigere


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rorpiller med sand og grus i
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 11:48

Jeg har fodret med roepiller i mange år, men fik et link hvor jeg fik af vide at der sand og grus i roepiller. Først troede jeg ikke på det, da jeg selv var rigtigt glad for at fodre med roepoller.

Jeg lavet så en test på mine roepiller fra mølleren og der var bare meget sand og grus i de opblødte roepiller. Når jeg smagte på dem, kunne man lige frem fornemme sandet knase mellem mine tænder.

Jeg er stoppet med at fodre med roepiller efter denne opdagelse.

Jeg vil ikke give mine heste sand og grus i deres mad.

Man passer jo meget på mht sandkollik og her i roepillerne fodre jeg lige frem med sand og grus og det bliver jo til meget, når man fodre med dette ved hver fodring.

Jeg købte de engelske roepiller og der lavet jeg testen igen med 2 dl opblødte roepiller. Der var lige så meget sand ved dette produk.

Så pas på derude.

Alle roepiller kommer fra det samme sted her i Danmark, det er bare forskellige virksomheder som køber dem, for at sælge dem videre!

 

Prøv selv at lave testen.

 

2 dl opblødte roepiller i en si, hæld vand over i en skål og se hvor meget bund affald der er med sand og grus. Uhyggeligt:(, eller prøv at smage på de opblødte roepiller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 12:25

Så vidt jeg kan se så er betfor ikke med sand, jeg har godt nok kun prøvet at opløse en lille bitte smule, da jeg kun havde en prøvepakke.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider