Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Knoglenydannelse ved hasen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 19:20

Ville i turde bruge en hest med knoglenydannelse på bagbenet lige under hasen? er temmelig meget.

 

Den er 3 år og lige startet tilridning, har ikke været halt eller varm på benet endnu selvom den til dagligt går sammen med en anden 3 års hingst som den leger meget med.

 

Dyrlægen mener den har været trådt på som lille.

 

Planen med hesten var at den skulle bruges til military hvis den kommer til os.


 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 19:27

Jeps den ville jeg da "bruge", for når jeg nu havde den, så ville den enten skulle kunne bruges som ridehest, og ellers ville den blive aflivet.

 

Hvis du spørger om du skal købe den, så ville jeg ikke gøre det.

 

Og hvis du spørger udfra, at du vil tilride og sælge den, så ville jeg ikke bruge penge eller tid på det.

 

Men er det din egen unghest, som du har haft siden plag, og det er til dig selv du tilrider den, så ville jeg da se om det ikke gik - og får den ondt, så er det jo kun en vej, men så har den fået chancen.

 

Mvh charlotte - som selv rider på to ungheste jeg har haft siden de var 1 år, og ingen af dem er tjekket af dyrlæge ifbm tilridning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 20:42

Det er en vil vi købe.

 

det er en 3 års fuldblod der er ved at blive gjort klar til løb, men vi har mulighed for at købe den som ridehest, den er ellers ikke til salg, men så den som 2 års, og den virker meget lovende.

 

Stadig hingst, men går fint på fold med andre, står ved siden af andre.

 

meget rolig og medgørelig, finder sig i alt, også selvom han render og leger vildt med den anden hingst han går på fold med har han aldrig vist tegn på at det skulle genere ham.

 

Han har haft rytter på flere gange, og selv efter 14 dags pause jan hans jockey bare sadle ham op, og springe på ham uden han vipper med et øre.

 

trak ham selv på fold langs vejen, og selvom han blev forskrækket over en bil der kom lige op i røven af os, så blev han hos mig.

 

Er jo lige netop sådan en trofast hest jeg søger.

 

Kæresten som også er hestemennesker frygter ikke benet, men selv er jeg i tvivl.

 

Der er pladsen til at han bare kan gå og råhygge sig hvis det en dag viser sig at han ikke kan holde til hård ridning.


 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det fornuftige...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 21:31

Det fornuftige svar er, at kan den gå igennem dyrlægetjek og forsikres fuldt, så er det ikke noget problem - forstået på den måde, at holder den er alt godt, går den i stykker, så får du forsikring.

 

Kan den ikke gå igennem tjek, og forsikres fuldt, ja så ville jeg ikke røre den med en ildtang.

 

Søde rare heste findes i hobetal, og vil du gerne købe fuldblod ja så er det endnu nemmere og billigere - ofte er de yderst velopdragne, og ganske fornuftige i pris, hvis de sælges pga manglende hastighed/kapacitet til væddeløb.

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trovshøjgaard
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:47

Hejsa

 

jeg har købt en på 4 år for 9 mdr siden med en lille forandring i hasen. Fik ham bøjeprøvet og der var intet, for min egen skyld røntgen fotograferede vi ham igen, og der var det det samme, ingen forandring.

 

så ja jeg ville gøre, afhængig af prisen på hesten også.

 



Line


Nu med Hyggebo´s Contini

og Yosin vest lyshøj


R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn.

8-5-10 - 9-5-10

R.I.P Bamse 5.6.89 - 3.10.12

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider