et par sæsoner og var meget glad for det.
Har aldrig brugt tørv så jeg kan ikke sammenligne.
Jeg brugte 3-4 baller til opstart og så ca ½ om ugen.
Hamp virker bedst hvis man passer det godt, muger grundigt og holder det lyst og fint.
Derofr egner det sig ikke til et bokssvin der står inde mange timer om dagen og karter rundt i bunden. Ej heller hvis man giver meget store mængder strå der så bliver blandet op i bunden. Det bliver meget træls at stikke i. Giv høet i en balje. Mine fik så de spiste det nogenlunde op og så havde de hø og halm ad libitum i deres løsdrift om dagen.
Mine gik i løsdrift om dagen og var derfor kun i boksene 10-12 timer i døgnet og var generelt renlige.
Det er supernemt at muge i. Nemt at tage klatter. Det giver en minimal gødning og man kan muge flere bokse i en enkelt trillebørfuld.
Mvh Tina