Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hampstrøelse
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 10:35

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at bruge hampstrøelse ?

 

Hvor meget skal der startes op med og hvor dyrt er det at bruge i forhold til f.eks. tørv ?

 

Hampen er jo meget pænere at se på end en boks med tørv, men dur det ?

 

Hvis jeg starter en boks op, vil det så være en god ide at lægge tørv i bunden eller bliver bunden bedre hvis der kun bruges hampestrøelse ?

 

Hvordan vedligeholdes en sådanne boks og hvor ofte skal der muges i bund ?

 

 

Maja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har brugt hamp
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 08:19

et par sæsoner og var meget glad for det.

Har aldrig brugt tørv så jeg kan ikke sammenligne.

 

Jeg brugte 3-4 baller til opstart og så ca ½ om ugen.

 

Hamp virker bedst hvis man passer det godt, muger grundigt og holder det lyst og fint.

 

Derofr egner det sig ikke til et bokssvin der står inde mange timer om dagen og karter rundt i bunden. Ej heller hvis man giver meget store mængder strå der så bliver blandet op i bunden. Det bliver meget træls at stikke i. Giv høet i en balje. Mine fik så de spiste det nogenlunde op og så havde de hø og halm ad libitum i deres løsdrift om dagen.

 

Mine gik i løsdrift om dagen og var derfor kun i boksene 10-12 timer i døgnet og var generelt renlige.

 

Det er supernemt at muge i. Nemt at tage klatter. Det giver en minimal gødning og man kan muge flere bokse i en enkelt trillebørfuld.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider