Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til "blandet landhandel"
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 20:58

Kunne godt tænke mig at høre, nogle forslag til foder, i en stald hvor vi har meget forskellige hest.
Vi har pt i stalden, 1 tyk fjordhest, 2 plage (1 års DSP), araber, ungheste og en enkelt der trænes moderat/hårdt frem mod start i militaryklasser.
Foder pt med islænderblanding fra videbæk og det fungere egentligt ok. Hestene ser fine ud og holder fint huld, lige foruden den der trænes moderat - som så bliver suppleret med majsflager og olie.
Hestene står på rapsstrøelse og får wrap ad lib, både i boks og på fold.

Findes der et allroundfoder, der kan dække alles behov og som samtidig er økonomisk?

Høre gerne jeres erfaringer :)

www.dphorses.com

D.S.P

Dansk Sports Pony Avl

***Ridning/salg/kommison***

OPSTALDNING TILBYDES

0
0
Svar på denne tråd

Tja altså..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 23:14

Jeg stod lidt i samme situation for nogle mdr. siden.

Jeg har pt. 2 pensionister, 1 overvægtig, 3 der trænes "hårdt" (springheste) og 1 4 års (ny tilredet).

Mit valg endte på St. hippolyt, deres naturmusli. Det koster godt nok 212 kr pr sæk men for pokker hvor er det drøj i brug. Jeg har været nødt til at købe lucerne (grass oil) for at spæde op, så de får noget mere krybbefoder.

Alle hestene stortrives

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 00:39

Hesteheld fra Hedegaard Agro ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt foder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 07:18

Nu køber jeg ikke færdig blandet foder, men blander alt foder selv -

Jeg ville dog meget nødigt være nødt til kun at skulle bruge en blanding til alle heste.

Her hos os har vi også heste med forskelligt behov, det tilgodeser jeg med at blande forskelligt.

Hvis jeg skulle købe færdig blandet foder, ville jeg købe fra samme producent, men stadig tage hensyn til forskelligheder i foderbehov ved at købe forskellige foderblandinger.

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

i min stald
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 09:37

fodre vi med equsana active og wrap.

vi har også en "blandet landhandel" og alle trives og ser godt ud..

Maloure

&

Zarina Petit

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 09:42

Jeg tror også jeg ville, som en anden skriver, købe færdigblandinger, men ikke den samme til alle heste, men fra den samme producent..

Pavo har nogle super gode produkter, der tilgodeser hver enkelt hest og så er de ikke så dyre..

Hvis jeg absolut skulle fodre alle heste med samme slags foder, ville jeg vælge nature's best eller condition fra Pavo.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider