Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vandkopper
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 21:53
Hvor lang tid tager det for en pony/hest at lære at drikke af vandkopper?? Tja måske et dumt spørgsmål, da jo sikkert er individuelt fra hest til hest, men hvad gør man i sådan en indkøringsperiode for at hesten får vand nok, når man også skal passe sit arbejde og ikke hele tiden kan stå der for at tilbyde den vand - samt at den står med ca. 20 andre heste.

Mette og Monis :-D
0
0
Svar på denne tråd

Vandkop
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 22:46
De fleste heste, lærer at drikke af vandkop inden for et døgn eller to, Jeg gætter på at den godt tør drikke når du trykker på koppen, men det er vigtigt at den får alt vandet herfra. Når du er så heldig at have hesten opstaldet sammen med en masse andre kan du måske få nogle af dem vil trykke på vandkoppen når de alligevel går forbi, så den er fyldt meget af tiden.
Hvis der går længere tid uden den lærer det er du nød til at købe en vandkop der selv fylder op, vi har en gang haft en hest som vi måtte opgive at lære det.
Vandkopper med svømmer koster ca 350,-
0
0
Svar på denne tråd

vandkopper
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 08:00
hey...
vandkopper er en dejlig ting for både hest og passer. passerern sparer tid og sin ryg, og hesten kan få fisk vand hvornår den har lyst. det tager ikke lang tid at lære det. men du skal huske at du ikke må vande i spand samtidig med at du bruger kopper. så lærer den det aldrig. hvis du skal investerer i kopper så køb dem af kunststof de er nemmest at gøre rene. den nye slags med bundpropper er en god opfindelse
tjeck koppen hver dag for diverse snavs

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Nogle få
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 08:02
heste nægter ganske enkelt at drikke af vandkopper.

Én i min gamle stald nægtede pure at røre den - (tror han var bange for lyden) - så, han lærte det altså aldrig :-)

Men jeg tror det er et sjældent tilfælde.
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd

kan tage tid
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 08:44
min vallak brugte 3-4 uger- hvor vi tålmodigt gav ham vand i spande ind imellem- så han ikke døde af tørst :-) han var meget bekymret for den vandkop- men lærte ham det ved at jeg trykkede vand ud mens han drak så han lærte lyden at kende uden at han skulle lave den
:-)
og vi hælte lidt foder i koppen så han fik trykket når han fiskede det op igen osv osv
og tilsidst var den der!

Breedingstock painthoppe føl tilsalg - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

vandkopper
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 09:09
og forresten så købte vi nogle vandkopper hos Podahegn hvor ventilen giver vand ved et meget let tryk- det hjalp også.
i en ekstrem situation kan man også få vandkopper med flyder så hesten ikke selv skal trykke!

Breedingstock painthoppe føl tilsalg - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

ang vandkopper
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 14:22
da vi lige har lavet ny stald sjakl alle vores heste ialt 6 stk. også til at lære at drikke af vandkop, men da det jo er ret mange at skulle holde øje med så alle lærer det har vi valgt at købe med flyder, det er en kanon opfindelse synes jeg..
0
0
Svar på denne tråd

nul vandkop her
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 15:00
Mille har aldrig lært at drikke af vandkop, selvom jeg her forsøgt mange gange, meget ihærdigt, med mange typer vandkopper. (dog ikke den, der selv fylder op, da jeg ikke har haft mulighed for at få den installeret)
Hun vil godt drikke lige det øverste af det vand, der står i koppen, men hun kan ikke lide lyden af vandet, der kommer ud.
Har endda prøvet at folde hende af koppen, men hun slikker bare behændigt udenom.

Så jeg må slæbe spande. Heldigvis kan hun godt lade være med at vælte dem, så jeg behøver kun fylde op en gang om dagen, hvis hun får 2x20L

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

Stübben kombi sadel sælges. tjek min præs. for information.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider