Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rosenknopper?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 20:25
Hej!

Jeg ville bare lige hører hvordan i laver rosenknopper? Altså kort, lang, tyk, tynd, syr eller bare bruger elatikker...
Fortæl fortæl... :)

Knus Nanna
0
0
Svar på denne tråd

jeg varierer
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 20:44
alt efter hvilken hest jeg skal ride.

Nogle klæder det med stående knopper, andre med liggende. gennerelt fletter jeg liggende til springning og syer til dressur. men det er ikke alle det klæder med syede, da de kan virke meget store på en spinkel hest.
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 21:12
Jeg fletter altid Lemons knopper så de ligger til venste på halsen:

1. Jeg fletter først alle fletningerne så de ligger ned af hans hals på venstre side og slutter af med elastik

2. Jeg tager enden af fletningen og stikker igennem "roden" på fletningen.

3. derefter vikler jeg resten af fletningen stramt rundt om og afslutter med et elastik igen.

Syntes selv de er vældig pæne (må jeg også bøde for da jeg ofte bliver bedt om at flette de andres hest :-D )

Men som før nævnt. Til nogle er det pænt med opadstående knopper, på andre gør det bare halsen alt for stor.

Prøv dig frem og husk øvelse gør mester...

Lev livet mens du har det!

0
0
Svar på denne tråd

Hai!!!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 21:19
Hai! Det kommer an på hvordan man selv bedst kan lide dem, og havd der klæder hesten!!! Jeg fletter altid stående, og ca. 14-16 stk på min 2'er dressur pony. Først laver jeg omkr. 15 STRAMME og jævne totter. Så fletter jeg dem og bøjer dem ned så de står pænt og lige op. Min pony er flottest med både flettet man og pandelok, men det er jo også individuelt hvad man synes! Held og Lykke med det, hvis du prøver at flette på denne måde! Jeg vil gerne høre fra dig hvis du gider! OBS! Det bliver pænest på en pony med en ikke alt for kraftig man (eller lang så ryk den ev.!)
:-)

0
0
Svar på denne tråd

Sådan laver jeg rosenknopper...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 15:10
Jeg laver stående rosenknopper. Men syr ikke:
1: Sæt en elastik rundt om totten helt nede ved huden, så totten stritter op i vejret. Så skal elastikken selvfølgelig ikke hænge til den ene side men stå midt på.
2: Flet totten opad, og sæt en elastik i enden.
3: Fold totten rundt, så du får den rosenknop, du ønsker, og fold en elastik rundt om for at holde på det hele.
4: Til sidst vikler du mantape rundt om.
P.S. Hvis du skal til stævne tidligt om morgenen, kan du lave fletningerne om aftenen, så du bare skal lave dem til rosenknopper om morgenen.
0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  17-08-2004 15:24
Hvad med længen af manen?
Jeg sys nemlig altid jeg har problemer med at lave rosenknopper...!
Hvis jeg laver de stående så blir de grimme fordi manen er for lang, og da detikke er min hest må jeg ikke klippe manen... har os prøvet at sy, men det var os ståeden... Kan ikke rigtig lave de små endnu... det vare noknoget tid inden jeg skal lave dem igen, men når jeg selv køber hest til efteråret så laver må jeg da lige øve mig rigtig meget :)
Skal nok skrive igen næste gang jeg prøver at lave dem :)

Knus nanna

Og tak for Jeres råd... :D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider