Tjaaa - men det er altså primært på denne årstid, at man burde benytte Ivermectin, da den også tager bremselarverne med, og de skal helst tages, når der har været frost i jorden i nogle dage. Det er faktisik helt, helt optimalt nu netop.
Banminth har ingen effekt på bremselarver, og de kan være en stor belastning også for ungheste netop på denne årstid.
Banminth er supergodt til føl og unge heste i løbet af sommeren, når de skal behandles - men produktet er på vej ud, har jeg fået at vide - p.g.a. resistens forekomster.
Man kan også miste en unghest, hvis ikke man får givet ormekur i rette tid og imod de rigtige orm, larver.
Mvh