Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ormekur for sent nu?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 22:39

Har 2 et års plage, som jeg regelmæssigt tjekker gødningsprøver på (april, august blev det gjort) og også har gjort det nu. Ville have gjort det i starten af november, men tiden løb fra mig. Så har først i sidste uge sendt ind.

De har få spolorm hver hhv 50 og 100 og andre orm pr gram gødning er kun 50. Så de har næsten ingenting, men da det er spolorm skal de behandles.

Får først ormekurene i morgen måske - Banminth. Har jo altid hørt at når nattefrosten har sat ind, må man ikke give ormekur... Men når den lige er startet.. er de så nået at gå i evt. dvale?

Nogen der ved?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 22:44

Mine fik Banminth idag, de havde også henholdsvis 50-100 spolorm... Så længe det ikke er en massiv infektion, kan man sagtens give kur nu.. Det er først når der er massivt antal og dvale, man skal passe godt på og rådføre sig med dyrlæge :)

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

lkajlfjkasd
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 22:48

ok mange tak - så er jeg mere rolig. Og vil give dem den i ro og mag, når den kommer med posten

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 22:50

Selv tak da :)

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Ivermectin
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 07:04

Så vidt jeg har kunnet læse så er det især produkter indeholdende Ivermectin der giver problemer med orm i dvale. Jeg har mistet en plag på den konto.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 12:28

Tjaaa - men det er altså primært på denne årstid, at man burde benytte Ivermectin, da den også tager bremselarverne med, og de skal helst tages, når der har været frost i jorden i nogle dage. Det er faktisik helt, helt optimalt nu netop.

Banminth har ingen effekt på bremselarver, og de kan være en stor belastning også for ungheste netop på denne årstid.

Banminth er supergodt til føl og unge heste i løbet af sommeren, når de skal behandles - men produktet er på vej ud, har jeg fået at vide - p.g.a. resistens forekomster.

Man kan også miste en unghest, hvis ikke man får givet ormekur i rette tid og imod de rigtige orm, larver.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider