Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

BID HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2012 22:21

Hej.....

Jeg har fået min første hest i søndags:) så det er jeg glad for.

Men kan bare mærke at hun ikke kan li´og gå med det bid hun har nu(det er et alm. to delt) når man står stille tygger hun helt vildt på det også lige når hun får det i munden.

Hun er 5 år, men vil tro at hun allerbedst vil have et bid der ligger stabildt i munden på hende, men jeg ved ikke hvorfor nogen bid der er gode til at ligge stille og stabildt i munden .

håber i kan hjælpe mig?:)

Hilsen Mille

0
0
Svar på denne tråd

Stabilt bid
Forfatter: 
Dato:  25-11-2012 20:54

Hej Mille,

Først og fremmest, stort tillykke med hesten :-)

Jeg vil anbefale dig at prøve med et stangbid. Der er mange heste, der fungerer meget bedre på stangbid end på leddelte bid. Jeg har ikke redet med andet de sidste seks år.

Har hesten fået tjekket tænderne for nylig?

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2012 07:51

Prøv og undersøg Myler biddene, de ligger stabilt i munden og giver god tungefrihed og mange af dem er godkendt til og måtte ride stævne med dem også.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  26-11-2012 07:56

Jeg er så ikke helt enig med Ditte mht. Myler biddene. Har selv et Myler comfort bid med D ringe, og jeg synes faktisk at det lægger meget uroligt i munden, fordi det netop kan rotere i alle retninger.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

istedet for at
Forfatter: 
Dato:  26-11-2012 23:31

købe sig fattige i bid, så få en dyrlæge til at måle hestens mund, og prøve bid af, for de kan se hvad der reelt er plads til derinde.

Min Dreyri fik besøg af en dyrlæge fra Hillerød som var sindsygt dygtig. Hun målte hans mund, og prøvede en bunke bid af hun havde med, og på den måde fandt jeg så ud af, at jeg som altid havde sværget til 3delte bid, nu skulle indkøbe et todelt, for det var kun det der var plads til derinde. Så jeg indkøbte et todelt med lock up, altså et bid som ik kan lave nøddeknækkeren. Nogle heste har en mund med meget plads, andre er smalle, nogle har en høj gane, andre en lav. Så ja, du kan nå at købe dig meget fattig i bid. Så hellere få afgjort engang for alle hvad der er plads til derinde, det betaler sig i længden og du får en gladere hest;)

Og tillykke med din nye hest:D

0
0
Svar på denne tråd

det bedste jeg har give min lille pony
Forfatter: 
Dato:  27-11-2012 08:24

det bedste jeg har give min lille pony er hans nye bid i titanium. Den er desværre lidt dyr, men der er ro i den lille drengs mund, biddet er super let og "varmt"

www.@!#$.dk/rideudstyr/ titaniumbid.html

Jeg tro hun kører ud og hjælper med at finde et bid der passer, men det er jeg ikke helt sikker på.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2012 11:08

Jeg synes også du skal få tjekket munden af en prof. Hvad har den tidligere ejer brugt af bid, og hvad havde den på da du prøvede den? det kan måske hjælpe lidt. Det er i hvert fald ikke godt at give en så ung hest dårlige oplevelser omkring biddet så gør et eller andet. :-)men måske skulle du købe et gummi- stangbid indtil du får fat i en der kan komme ud og tjekke? man vil vel gerne ud og ride når man lige har fået en ny hest... Alternativt: rid bidløs, fx bare i skridt på bane og lær hinanden at kende, den tid der er givet godt ud kommer ikke dårligt tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

TAK :)
Forfatter: 
Dato:  27-11-2012 12:08

Tak for jeres svar! :)

Da jeg var nede og prøve hende havde hun to-delt på, og red også med det da jeg fik hende hjem men hun kunne slet ikke li det:( så fra i søndags af rider jeg med hackamore.

Hun er meget nemmer og der har ikke værret noget:) men har også overvejet at blive bidløs, og hun jo også godt finde ud af det :) men det vil bare værre dejligt hvis man kunne komme til nogen små klubstævner :) hvis man fandt det rigtig bid.

havde ikke tænkt på at der kunne komme en ud og hjælpe en.

TAK FOR HJÆLPEN

0
0
Svar på denne tråd

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  27-11-2012 13:42

Her er Myler bid et hit!

Jeg har en vallak, som bare "møffede" på alm bid. Men fra første sekund han fik et myler bid, var der ro.

Synes at få en prof. ud og tjekke munden og afprøve bid er en god ide!

Det er en jungle og der skal nogen bid til, før man finder det rette.

Personlig bliver jeg aldrig bidløsrytter, så her skulle jeg finde et bid der fungerede uden af genere heste.

Det eneste minus ved myler er at de er dyre! Hvis du har mulighed for at afprøve et først vil det være mest økonomisk

Held og lykke i din søgen!

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

hej :)
Forfatter: 
Dato:  28-11-2012 23:12

tillykke med hestedyret og hvor er det sejt gået du er så opmærksom på hende :)

når det så er sagt er det meget normalt at uerfarene heste ynder at tygge på bidet.. for at undersøge det :)det ville også forklare at det hvorfor det er mest udtalt når hun står stille, det er nemlig oftest der man har mindst tøjlekontakt..

i akademisk dressuer vil man faktisk gerne at hesten på den måde leger med bidet på den måde vil den automatisk søge kontakt, desuden produceres der jo masser bid med kugler og deslige med det formål at få hesten til at lege med det :)

så jeg ville måske ride hende uden næsebånd et stykke tid så hun rigtig for mulighed for at lege igennem..

hvis det skulle være mig der læst symptomerne forkert og det du i vrikeligheden mener er at hesten bliver spænt i halsen og åbner munden ville jeg lige få dyredoktoren til at tjekke den.. også prøve med et tyndere bid men det lyder faktisk som om din hest er tryg og ikke forventer en hård hånd.

0
0
Svar på denne tråd

tre delt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 13:12

et tre delt muffe bid. det bruger jeg til ungheste og hest der ikke er så glad for bid :0)

-Mia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider