Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

B-vitamin til hest med knælåsning
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 20:42

Jeg har hørt, at b-vitamin kan have en gavnlig effekt på heste som låser i bagben.

Til jer som har erfaring eller viden omkring dette - hvilken b-vitamin er der så tale om? Der findes jo flere forskellige slags b-vitaminer.

Håber på svar :-)

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

really??
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 21:47

Har aldrig hørt om det, på trods af at jeg har interesseret mig meget for knælåsninger. Hvor har du opsnappet det henne?

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd

b vitamin
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 23:28
Du skal have fat i Thiamin som er b1 vitamin det har vi ofte givet til heste med låsning i bagknæ og hestene blev betydelig bedre, dette er så kombineret med meget skridtarbejde gerne i bakket terræn .

Jeg fik rådet af en svensk kiropraktor som er meget brugt på Helsingborg dyrehospital men om det virker på alle er jo ikke godt at vide...?

Jeg ved at Biofarm AB laver det men hvem som mere laver det kan jeg ikke lige fortælle dig?

Venlig hilsen

Majbritt

Venter føl efter Harvest Nobleman sidst i april 2013 på welsh mountain's ponyerne Englykke's Dior, kåret i 1.klasse på fløjen, og Friars Springsong og et eller begge føl vil være til salg

0
0
Svar på denne tråd

1213456789
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 08:43

Ane: Jeg har søgt herinde på HN efter lignende indlæg (eller var det google) Læse flere som havde gode erfaringer med at give b-vitamin til hest med knæskalshæftning.

Jeg har bare ikke helt fået fat i, hvilken b-vitamin der er tale om.

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrigt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 09:30

Hvordan kan man koble Thiamin B1 vitamin til at skulle afhjælpe knælåsninger?

Thiamin is a water-soluble B vitamin that helps your cells produce energy from carbohydrates. It is essential for the functioning of the heart, muscles and nervous system because it plays a role in conducting nerve impulses and in muscle contraction.

Nu har vi selv en hoppe-plag som har knælåsninger og her får vi enslydende besked fra dyrlægerne. Man motionerer dem, helst i bakkede terræn og alternativt palperer man ligamenterne i knæet (men gøres kun i helt slemme tilfælde, da hesten som oftest "vokser" sig fra problemet)

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 10:29

Lillian (Balingo):

Ja, det er jeg godt klar over, men er bare interesseret i at vide noget mere mht til b-vitaminen.

0
0
Svar på denne tråd

knæskalslåsninger
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 18:09

bakket terræn ja men ALDRIG ned af det er ren gift for sådan en hest og så ødelægger den menisken men det har jeres dyrlæger helt sikkert forklaret jer, ingen heste der har problemer med bagknæ bør ride for meget ned af.

0
0
Svar på denne tråd

ekstra vitaminer
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 08:21

jeg har selv haft en med knæskalslåsning og har også været inde over problemet som behandler.

og min helt klare holdning er at intet kan stå alen, det kan godt være du har læst at b1 er godt for knæskalslåsning men så har du forhåbentlige også læst at der skal anden behandling og træning til for at give et ordentlige resultat.

min egen hest, fik behandling, ekstra vitaminer (ikke kun b1), ekstra mineraler, olie, urter, naturmedicin samt blev han special trænet og vi lavede udstrækningsøvelser

forløbet varede i ca. 6 mdr. og det var faktisk hårdt arbejde

i dag får han stadig ekstra vitaminer og mineraler, olie i vinterperioden, samt i perioder urter og naturmedicin - han skal trænes min 3 dage om ugen og lave udstrækningsøveler efter hver træningsgang

han er rentgående, men vi skal hele tiden være opmærksomme og sætte ind hvis vi mærker det mindste og specielt i denne tid er vi meget opmærksomme på hans gang.

indrømmet, han var også slem, men han havde så mange andre kvaliteter, så vi ville gerne gør arbejde og give ham en chance

0
0
Svar på denne tråd

Det er vigtigt at
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 09:57

at selen indholdet i fodret er optimalt.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider