Hej Hn.
Er der nogle sårkyndige, hjælpsomme sjæle herinde, der vil give et bud på, hvad jeg bedst gør for min pony, der har fået et sår på kodens overside?
Jeg opdagede såret idag og vil skyde på, at det er 2 dage gammelt.
Det måler ca 3 cm, er en slags flænge og så er det 1 cm dybt.
Hvis jeg havde set såret, da det var "friskt", så vil jeg mene, at der skulle have været syet, men nu er helingen allerede igang, og så er det vel for sent?
Ponyen er ikke halt, og der er efter min bedste overbevisning ingen betændelse.
Der er en mindre lokal hævelse og så gaber huden omkring såret en smule, så det er forholdsvist blotlagt.
Ponyen er ellers glad og veltilpas, så jeg har skyllet benet med koldt vand og ellers ladet det være.
pga mudder på folden, har jeg bedt om, at han bliver i boksen imorgen.
vil I mene, at ponyen kan komme på fol, når der er områder med mudder derude?
Skal jeg på apoteket efter noget sårhelende eller desinficerede?
Kan dyrlægen efter tre dage samle såret, så helingen går hurtigere?
Jeg håber meget på svar, da det er 10 år siden jeg havde en hest med andet end en hudskrabning :-/ Så min viden er noget rusten.
Mvh Lotte og uheldige Silas