|
|
| mug problemer |
|
|
Hej Min hest har mug på højre bagben det samme sted altid. pt har det stået på i godt 1 års tid. Området er på størrelse med 2 cm. Jeg har snart prøvet alt. Dyrlægen har behandlet det med øre dråber til hunde det hjalp heller ikke. Så har vi prøvet blu horse den blå muk salve, det har hjulpet en smule, men muggen vender altid tilbage. Så har jeg vasket som gammelt tricks med blå biotex, det hjalp heller ikke. Hesten har også fået antibiotika fra dyrlægen, muggen vender tilbage. det skal så lige siges at dette har været i tøre perioder det har stået på. Nu kommer den våde periode og jeg bliver desperat for så kan det blive rigtigt slemt. Er der nogle der har nogle gode forslag er jeg meget modtagelig for gode råd. venlig hilsen Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbumbumbum |
|
|
Den ene frieser, har lidt at muk konstant i flere år. Vi har ligesom dig prøvet praktisk talt alt!!!! Jeg læste om det her krokodille olie i ridehesten, og tænkte hvorfor ikke... 450:- for en lille flaske, men det er et mirakelmiddel. Det skal være den der er100% krodilleolie. Ikke engang i vinter havde han muk!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skab.. |
|
|
Jeg tænker skab.. Få dyrlægen til at tage et skrab og vask så med Sebacil en gang i ugen 3 gange.. Så er det sikkert væk..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
HVIS det er muk, så barber hårene væk på stedet og lidt rundt om, så huden kan ånde. Vask det i bakteriedræbende sæbe (fås på apoteket og husker selvfølgelig ikke navnet nu ). Hold det tørt, og lad være med at smørre med alt muligt, andet end når den skal på fold, så det beskytter for mudder og fugt.
*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen *** Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Eiiii, det irriterer mig at jeg ikke husker navnet på sæben!  Men den fås som sagt på apoteket (håndkøb). Den er hvid med pumpe på og lyserødt på etiketten. Kan nogle andre mon hjælpe mig?
*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen *** Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbumbum |
|
|
Mediscrub hedder den, og er også forsøgt på friseren. Holdtnden kun nede, men ikke væk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gipson... |
|
|
Hvor har du købt den krokodilleolie?
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mediscrub, virkede fint væk på min hest, hvis jeg også barberede hårene væk, og tørrede med et rent håndklæde efter vask. Gjorde det til sidst bare forebyggende, og det virkede. Efterfølgende gav jeg min hest et tilskud af MMS i flere måneder igennem foråret/sommeren, og da efteråret og vinteren kom igen, var hun den eneste hest på opstaldningsstedet, der ikke led af muk! Så prøv med det tilskud. Den havde ikke skyggen af muk, selvom hun var svært angrebet tidligere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underlig dyrlæge |
|
|
Det er en underlig dyrlæge du har, hvis vedkommende - efter så lang til - ikke har taget et skrab. Den eneste måde, man kan målrette behandlingen medicinsk på, er hvis man ved hvilken bakterie, der forårsager mukken. Saltvand fjerner muk - uanset bakterietype - og koster ikke en firelænget gård (som Crocoil bl.a.)
No hour of life is wasted that is spent in the saddle. [Winston Churchill]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muk problem |
|
|
Jeg mener også, at når problemet er så genstridigt, så er det uprofessionelt af dyrlægen ikke at tage et skrab. Når dte er sagt, så har jeg gode erfaringer med Carr, Day & Martins Wound Cream. Den er antibakteriel og dræber også svamp. Den blev oprindeligt udviklet til brandsårsofre. Jeg har brugt den direkte på muk, uden at vaske eller pille inden. Det er vigtigt, skorperne ikke bliver pillet af ved magt (de må gerne falde af selv, men så er det fordi huden inde bagved er helet og lukket). Hvis du selv river skorperne af, er der hul i huden, og så er såret ubeskyttet. Wound Creamen tillader huden at ånde, men den laver en barriere imod fugt og skidt, samtidig med at huden kan hele indenunder. Jeg så resultater efter 14 dage, så du skal være vedholdende og smøre hver dag.
Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites. - Theresa Sandin Lykkelig ejer af trakehneren Incio B (Stald Birch)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ZINKSALVE |
|
|
Brug zinksalve! Det er viderundermidlet til min hest med 4 hvide sokker 
Vask evt i sæbespåner eller mediscrub, så du kan bløde skårpen op, også smørrer du med zinksalve, det tørrer det ud. Det har virket vildt godt på min og det er billigt i forhold til en masse andet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gipson |
|
|
Mange tak! Har godt læst om det før, men meget rart lige ta vide hvor det kan købes 
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg er en lille smule alternativ  Hvis hesten kun har problemet på højre bagben - om det så er mere udsat, farvemæssigt end de andre, så kunne man overveje om det skyldtes noget andet... Om muggen blot var et symptom og derfor ikke er til at komme af med. Hvis hesten fodringsmæssigt ikke er optimal, har indvortes svamp eller noget i den dur. Vil det vise sig i højre bagben! Og ofte som mug. -Noget med medianer og energier. (Jeg ved ikke en masse selv, men har fået præsenteret 'højre-bagbens-problematikken' af en veninde og synes faktisk det hele giver mening for mig - men igen jeg er altså ret alternativ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bunbum... |
|
|
Jeg fik sidste år noget salve med antibiotika i, den første uge vasket jeg med mediscrub hverdag tøret med et rent håndklæde og så salven på, efter følgende vasket jeg det hver anden dag og tøret det, og smurte stadig med salve hverdag, væk var mukken på 14 dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|