Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vask efter træning om vinteren?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 17:51

Vasker I jeres heste efter træning når de har svedt meget, om vinteren? Tit er de jo tørret imens man skridter af, men der sidder jo gammel indtørret sved i pelsen. Hvis I vasker, er det så m

ed svamp eller vandslange? Og tørrer I i solaire eller bare under et ulddækken? Jeg plejer højst at vaske gjordlejet om vinteren men overvejer om jeg skal vaske mere...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vask....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 14:22

Ja, gammel sved både klør og kan give ømhed.

 

Hvis det er koldt bruger jeg lunkent vand - og hvis jeg ikke vil have hesten alt for våd, bruger jeg et håndklæde som kæmpe vaskeklud og får vasket hesten ren på den måde - tører altid efter med tørre håndklæder...

 

Solariaum har jeg ikke, så istedet har jeg gode dækner:)


Med venlig hilsen


Anja

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaske med svamp
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 14:30

Jeg vasker bare med en våd svamp de steder hesten har svedt, og så et varmt dækken på.

 


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp ...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 14:38

Jeg ville bruge vand og en svamp de værste steder.

 

Og ville vælge at klippe, hvis hesten sveder så voldsomt. Så er det jo heller intet problem at vaske dem. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vasker aldrig
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 15:11

I de 11 år jeg har haft min hest, er hun kun blevet vasket en gang.

Det var da hun skulle kåres. Hun får lov at tørre, og så strigler jeg hende, som jeg ville gøre hvis, hun havde rullet sig.

 

Hun får naturerens eget brusebad, lige fra skyen uden kalk...

Og hun er fin blank i pelsen, og ingen problemer med huden.


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er rigtig
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 19:08

glad for enten kieffers "after work shampoo" eller den fra Equine America, da de ikke skal vaskes ud efter påføring som ex- blue horses og pelsen er dejlig blød og frisk dagen efter og har pt. ikke haft uønsket reaktion på en eneste hest. men er de bare let svedt er ren vand og en svamp normalt rigelig.

 

Blander den op i lunkent vand og ikke for skrap i blandingsforhold og vasker af med en svamp og skraber af og har med ex. bucas dækkener eller andre med antibaktierel foer kan de sagtens få dækkener direkte på uden at det bliver ulækkert. Da mine altid er klippet er det sjældent nødvendig med mere end ovenstående, og skulle en all body wash komme på tale så er en cooler og et godt uld tæppe guld værd eller Luxus løsningen Solarie ;o)

 

Jeg vasker aldrig mine heste med alm. shampoo på kroppen og har aldrig problemer med fedtet eller ulækker pels.

 

Gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 11:18

Jeg vasker ikke efter endt ridt om vinteren selvom den sveder. Jeg foretrækker at smide et fleece på den til den er tør (eller klippe hesten så man slipper for at den sveder så meget)

 

Når den er tør kan man så gnubbe sveden ud.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gnubber også
Forfatter: 
Dato:  24-09-2012 10:55

inden den kommer dækken på..


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider