Har selv en hest med en mus udenfor kodeleddet. Den sidder også dorsalt (i nogle ligamenter) og kan ikke fjernes. Ihvertfald har to store hestehospitaler hver især frarådet det så meget at de ikke vil udføre operationen medmindre hesten bliver halt. Det er den ikke p.t., men den er dog heller ikke klinisk i orden pga. musen. Den kan stadig rides - bare ikke for hårdt.
Dyrlægen der tog billeder da den var ung, mente heller ikke det fik betydning, men det var desværre ikke helt korrekt.
Du bør derfor få dyrlægens vurdering af om musen er operabel, da man så altid kan tage den ud, hvis det skulle blive nødvendigt.