Min hest er fået et stort ødem/væskeansamling på maven/bringen lige mellem forbenene.
Det startede onsdag, hvor jeg alligevel skulle have dyrlæge pga en skadet has (fra spark) Han havde ikke noget bud på hvad det var, udover et spark fra en anden hest, men da hesten går alene, efter spark på hasen, kan det ikke være det.
Jeg skulle se det an og dagen efter var det noget mindre, så jeg var glad og lettet.
MEN igår var det så dobbelt så stort igen og varmt, så ringede efter dyrlæge, som kom igår aftes. Hun havde så heller ikke rigtig noget bud på, hvad det er, jeg skulle igen se det an og forsvandt det ikke, måtte vi overveje at sende hesten til Ansager.
Hun mente dog, det kunne være manglende motion, pga han har stået stille i 3 uger pga hasen, men han har gået på døgnfold, så har ikke stået stille i boksen??
Jeg skal så motionere ham godt nu, men kan maks skridte og trække ture pga benet 
Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Hesten er en 5 års vallak, har ingen andre symptomer, hverken feber, nedsat energi eller appetit. Han har dog 2 små skrammer på ødemet. ikke decideret sår, ligner nærmest helet hudafskrabninger. Dette mente ingen af dyrlægerne havde betydning....