Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken undertrøje?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 13:43

For at være på forkanten med slid, har jeg allerede købt en undertrøje.

Det er første år jeg har købt en, så har egentlig ikke helt vidst hva jeg skulle gå efter ud over størrelsen.

Men den jeg så har fået købt mig er af noget meget glat stof, lidt badedragt agtig.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at den ikke er alt for behagelig, da hesten var meget varm hvor den havde siddet i forhold til resten af kroppen.

Er i tvivl om huden kan ånden ordentligt.

Nåh HNér..... hvilken undertrøje foretrækker i/jeres heste?

Venter spændt!

SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??

0
0
Svar på denne tråd

Undertrøje
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 16:54

Jeg har diskkvalificeret heste-undertrøjer.

Min oplevelse er, at de er temmelig ubehagelige for hesten (og har hørt om en, hvor den har lavet en forfærdelig trykning)

Istedet har jeg fundet det perfekte dækkenmærke til mine brede heste: Weaterbeater.

Dog skal det være dem med "Freestyle" konteptet som er facon-syet efter hestens bovhjørner samt har slidser foran istedet for på siden OG glat inderfoer.

Hestene går aldrig med det samme dækken inde som ude men får dem skiftet og får mulighed for at lufte pelsen samt pelspleje.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Spar pengene
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 20:30

Hej

- samme erfaring her; undertrøjen giver netop slitage, så min har også smidt sin for mange år siden. Ingen slidmærker her, bortset fra en lillesmule sidst på vintersæsonen, når hesten har haft dækken på i laaaang tid. Jeg har ingen Weatherbeeta-dækkener, men bruger stort set kun Rambo. Det har vist meget med dækkenets kvalitet og pasform at gøre.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 21:37

Jeg har før brugt undertrøje til min gamle pony. Men har simpelthen droppet det nu, min hest gik med den forrige år og fik kæmpe stort trykmærke, som endte med et meget dybt sår, dyrlægen måtte skære en god luns hud af, idag er det pænt, men han har stadigvæk manglende hår og er nu helt hvid pga. af det :( Et godt dækken med glat foer kan man komme langt med :-)

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 22:14

Undertrøjer er ikke nødvendige hvis dækkenet sidder ordentligt på hesten og man husker at give hesten luft HVER dag i min en halv til hel time.. Ydesrt vigtigt er det også at skifte dækkener ind imellem for at få vasket, så den får rene dækkener på.. Snavsede/fedtede dækkener kan nemlig også give slidmærker... :)

*Sød vallak tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for jeres svar..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 07:55

Jeg har nu heller aldrig haft problemer med dækkener der ikke passer.

Det er egentlig heller ik det der er problemet.

Jeg har købt et BOT fleece som er lagt under et regndækken.

Begge dækkener passer rigtig godt, men BOT dækkenet strammer lidt ved bringen når han har gået med det i noget tid. (og han går i løsdrift)

Det var bare for at være på forkant for at undgå slid. Men nu vil jeg da gi den undertrøje et dobbelt cirkelspark!

At få lufte pelsen osv. er ik det store problem. De af mine heste der har dækken på blir striglet to gange om dagen, også dem der ik blir redet.

0
0
Svar på denne tråd

dobbelt dækner...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 13:37

Pasform og hestens velbefindende kan godt lide af, at der bliver puttet 2 eller flere dækner på ad gangen. Hvis hesten bare står i en boks, sker der nok ikke noget, men en hest på fold - der jo bevæger sig - kan godt få trykninger.

Så det bedste er at hesten kun går med ét dækken og at man istedet har forskellige alt efter hvilket behov der skal dækkes.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 19:31

Tja ... det var dejligt hvis der var penge på kontoen til at købe de perfekte dækkener og i tilstrækkeligt antal ;)

Sidste år satte jeg forstof i 2 fleecedækkener, svarende til en undertrøje. Jeg går snart igang med at sætte forstof i resten af de 2 dækkener, så de kan glide mod pelsen i stdet for bare at krybe mere og mere bagud. Det er billigere end at købe nye (dyre) forede dækkener.

Men enig i at dækkener skal vaskes jævnligt.

Mvh. Sanne

Lånehest søges for 1 år, se præs.

Crosstræner sælges, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sanne
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 08:06

Ja for dælen hvis alle heste skulle ha overgangs, regn, vinter, stalddækken osvså er det jo alt for dyrt.

Prøver at "nøjes" med to til hver.

Men så har jeg så også nogen gange et underdækken.

Smart ide med den indsyet undertrøje.

Jeg kan så ikkeengang sy en knap i.

Luise, hvor knavede den undertrøje du brugte til din hest?

Det er denne her jeg har købt.

Og umiddelbart passer den jo hesten godt.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 10:55

Højgård

Hvad mærke er din undertrøje? Og kan det passe, at den sidder mellem forbenene også?

<3 Pampas Crown <3

8/5-1988 - 27/9-2011

Hvil i fred min øjesten

Ingen arme, ingen småkager.

0
0
Svar på denne tråd

Dækner...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 15:48

Mht. til at have flere dækner til samme hest, så mener jeg nu altså, at det er det man forpligtiger sig til, hvis man vil have, at hesten skal gå med dækken.

Der er jo også risiko for, at hesten pludselig står med et ødelagt eller vådt dækken, så man er da nødt til at have ekstra dækner liggende...

Og dæknerne holder sig jo bare det længere (i og med de ikke ligger på hesten 24/7)

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Horseware
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 20:03

Horseware laver efterhånden alle deres dækkener med mulighed for underdækkener.

Det brugte jeg sidste år til mine, og det fungerer altså bare super. Selvfølgelig skal man lige smide en smule for yderdækkenet, men så koster liners kun 400 kr pr. stk.

De er nemme at tage ud, og kan vaskes i min egen vaskemaskine.

Og det ligger bare super på hestene, så der kan man måske komme lidt billigere omkring den helt store dækkenpakke.

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 20:37

Undskyld, havde ikke set der var skrevet mere i indlægget :)

Min gnavede hul et stykke længere nede end lansemærket, kan se om jeg kan få taget et billede, så kan du se, hvordan det ser ud her halvanden år efter :) Min dyrlæge, sagde bare dengang de stadigvæk så flere tilfælde pga. undertrøjerne :(

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 18:10

Hej Lisa!

Min undertrøje er vist ikke noget særligt mærke. Kan ikke huske det, smed pakningen ud da jeg åbnede den.

Jeg har købt den ved et grovvare selskab der også sælger rideudstyr.

Den skal sættes mellem forbenene og så gennem en gjord.

Det virker ikke til den kan gnave nogen steder.

Hej Maria!

Det lyder da super smart med de dækner du har købt.

Ku være man sku kigge efter det næste gang der skal købes dækken hjem!

Hej Louise!

Helt i orden.

Lyder til den undertrøje var lidt anderledes end den jeg har fået købt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 19:32

Tror ikke der er så stor forskel på undertrøjer- den var meget ala den der er et billede af længere oppe :)

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider