Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 argh de sko
Forfatter: 
Dato:  08-09-2012 23:39

så er hesten endelig kommet hjem fra sommergræs og vi er kommet godt igang med ridningen igen og unghesten er bedre gående end nogensinde med bedre gangarter end jeg nogensinde turde drømme om..

 

planen med den var at komme til at ride mb/ma på sigt(han er 5 år).men som det ser ud nu med de gangarter han begynder at vise så kan jeg måske se frem til lidt mere og så SMIDER HAN EN SKO.........

 

så nu må jeg ha fat i smeden endnu engang(og han er ik nem at få fat i) og håbe han kan komme hurtigt inden hoven flækker helt så skoen ik kan sættes fast igen..det er ik nemt med en hest der ik kan gå med klokker uden at bide dem itu og derved hive dem af..

 

så lille hyp vær nu venlig ik at smide dem igen når du får den på igen..hm

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 10:07

Er det nødvendigt den går med sko i det hele taget? Lyder som om den har tendens til at få smidt dem?



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang sko
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 18:51

jo grunden til han i det hele taget går med sko er pga han ellers ømmer sig..

 

han har ik haft tendens til at smide dem efter jeg har fået denne smed jeg bruger nu men har næsten li fået skoene på og hovene er noget flossede og derfor tror jeg det har været sværere at få dem til at sidde li så godt som de plejer..

 

men han kan ikke gå med klokker uden at bide dem itu/hive dem af..så dem har vi kun på under ridning for der kan han ik li få dem bidt af..boots tror jeg ik li duer til os..men lad os nu se hvad smeden sir...så håber jeg bare ik hovene flosser så meget de ik kan sætte skoen på..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fbfbndnd
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 21:01

Skynd dig at få pakket hovkanten (mod jorden) ind i gaffatape. For en gangs skyld et effektivt og billigt hjælpemiddel, der, mig bekendt, ikke har nogen bivirkninger ved et par dages brug. Det beskytter hoven rigtig godt mod at flosse og min hoppe, som ellers bliver stokhalt med det samme, hun har tabt en sko, bliver næsten rengående med gaffatape. Altså, jeg rider ikke med det, men hun er tydeligt mindre ømtået til og fra fold.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider