Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ang glukosamin
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 22:43

Må man give en hest glukosamin uden at dyrlægen har "beordret det" og hvad er i så fald doseringen?

går det ind under kategorien tilskud? Ligesom hvidløg, hyben loppefrøskaller, ølgær, mm??

kh sanne

Det handler ikke om hvordan man har det, men om hvordan man tager det.

0
0
Svar på denne tråd

ang glucosamin
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 23:53

ja jeg mener ikke man skal have noget på recept for at må give glucosamin..

samtidig er det meget billigere hvis ikke du køber det via dyrlægen..jeg havde en hest som på et tidspunkt havde fået et stift bagben pga en skade der var blevet overset/sjysket med undersøgelse..

pga skaden (som var en begyndene ringfod som hun kom sig over og efterfølgende kunne rides uden problemer)..jeg gav hende glucosamin i 1 år..tror nok jeg gav hende 30 ml pr dag(det var i flydene form)..det gav jeg ca 1100kr for og der var til 2 el 3 mdr af gangen..

0
0
Svar på denne tråd

Ren glucosamin...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 00:15

...betragtes som et lægemiddel og kan ikke lovligt sælges her i DK med mindre man har en markedsføringstilladelse fra Lægemiddelstyrelsen. Det er der ingen fodergrossister-/forretninger der har, da en sådan tilladelse er så dyr, at det kun er lægemiddelvirksomheder der kan betale den. En del køber det i udlandet, men bliver det opsnappet i tolden kan det blive en bekostelig affære, da det koster både beslaglæggelse og en bøde oveni.

Kan man fremskaffe det alligevel, kan man dog sagtens give det uden dyrlægen har beordret det. Dosering er 20-25 mg/kg/dag og der er normalt ingen bivirkninger, ej heller ved længere tids brug .

0
0
Svar på denne tråd

her kan
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 08:43

http://www.vital-horse.com/

her kan det købes.

www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=2354/sprog=1/grp=8/menu=10/

Ægte Venustorn® kapsler mindskede smerterne hos 85 patienter med osteoarthritis i knæet og 61 patienter med osteoarthritis i hoften,

MSM: smerterne ved degenerativ arthritis blev reduceret med 82% efter 6 ugers brug af MSM i et dobbeltblindforsøg. Efter kun seks uger kunne de patienter, der fik MSM, fortælle om ca. 80% forbedring af smerterne,

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 13:35

Hej Sanne

Glukosamin er ikke receptpligtigt, og kan købes som håndkøbsmedicin og kosttilskud.

Man har tidligere kunne få tilskud på det hvis man fik det på recept ved lægen, men tilskuddet er nu fjernet. -Det er ikke det samme som at der skal en recept til at man må købe det.

Dvs det kan også købes i rigtig mange foderforetninger.

Du kan give det uden dyrlægens indblanding, men jeg synes bestemt det er værd og spørge en dyrlæge om det kunne have en effekt for den problematik du giver det for. Det er jo ikke billigt at give det...

Det bedste er at give en blanding af glucosamin Og MSN. Der er rigtig mange gode produkter på markedet så fx. som cortaflex og STRIDE.

Alternativt kan du selv mikse og spare lidt penge.

Hvis du vælger dette kan du finde den anbefalede dosis på produkterne, ellers spørge dyrlægen.

Med venlig hilsen

Marie

0
0
Svar på denne tråd

OBS....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 20:22

Husk at msn er på doping listen. Glucosamin er udviklet af skalddyr og ved indtagelse sker der er forhøjelse af blodsukkeret. Dette er måske værd at have i baghovedet såfremt der måske er tale om tidl forfangne heste.

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

Søger transport af hest og rytter til og fra Revsø den første weekend i sep.

0
0
Svar på denne tråd

Kig på denne side
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 07:23
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider