Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Meget meget kedelig situation!!! :(
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 19:21

Hej Alle.

Står i en virkelig kedelig situation.

For tre år siden, blev min hest pludselig halt på marken.

Jeg havde lukket hende ud om morgenen, men da jeg kom ved middags tid, var hun stok halt, jeg kontaktede selvfølgelig en dyrelæge med det samme.

De kom med det samme, og vurderede det var en kodeledsforvridning, og jeg skulle lade hende stå i ½ til 1 år, så hun kunne komme helt til sig selv igen. Han påpegede en mus, men "mente" ikke den havde nogen betydning, da hun har haft den siden hun var 1 år gammel.

Efter et år, fik jeg en optræningsprogram som jeg skulle følge til punkt og prikke. Jeg påbegyndte træningsprogrammet stille og roligt fra punkt 1, men en uge efter start, var hun stok halt igen. Snakkede igen med dyrelægen, som sagde at hun skulle have mere ro, og kunne jo kun gøre som de sagde jeg skulle.

Nu efter tre år, er hun altså stadig halt, så jeg sendte hende for et halvt år siden til en anden dyrelæge, hvilket gav point hvis man kan sige det sådan.

Det viser sig så at hun har haft en mus, der har siddet og drillet inde i kode ledet, som nu har gnavet sig op i kodeleddet, og har sat sig fast der + hun har fået kodesenebensbetændelse.

Virkelig en trist situation da jeg ikke har forsikring på hende, ikke fordi de betyder alt, men operationen koster 16.000 kr., med kun 40-60 procent chance for det vil blive bedre.

Er der nogensinde nogen af jer, som har været ude for noget af det samme?

Nogen der har prøvet at få fjernet en mus?

Har virkelig brug for hjælp med hvad jeg skal gøre.

Håber at høre fra jer..

Med Venlig Hilsen

Pia Kielgast

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 20:25

Nej desværre, men hvor er det dog trist for jer begge...

Mange tanker og kram her fra...

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 20:44

Øv, sikke en træls situation.

Hvor gammel er hesten? og hvad skal du bruge den til?

0
0
Svar på denne tråd

Tænker også
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 21:26
hvad hun skal bruges til?
Min 1,5 års hannoveraner fik fjernet en mus i hasen der var hævet, men ikke halt.
Hun er kommet sig 100% og har aldrig været mærket af det.
Jeg har ikke forstand på det, men umiddelbart lyder det som om, musen har lavet en del skade hos dig, så måske det ikke kan betale sig at operere? Jeg ville i hvert fald få flere meninger fra nogle, som ikke tjener penge på at sige god for en operation....
Hvor gammel er hun?

Vh Louise

Føl termin april 2013 e. Johnson/Royal Blend/Don Schufro sælges
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 00:55

Faktisk ville jeg nok desværre være langt mere bekymret over diagnosen kodesenebensbetændelse end mus.

Og du skal forberede dig på en noget større omkostning, end du angivet, hvis du både agter at operere for mus også siden forsøger at behandle på kodesenebenet.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for i svare :)
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 10:14

Hej Alle.

Tak for i gider bruge jeres tid på at hjælpe mig :)

Hun er 10 år og 170 i stg.

Og har gået siden hun var syv.

Jeg vil gerne bruge hende som dressur hest, som jeg gjorde det første halve år jeg nåede at ride hende..

Derfor skriver jeg til jer herinde, for at få nogen gode råd.

Ved det er en meget reseveret operation, men spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig. Er jo super ked af det da hun så utrolig gerne vil med, når vi tager de andre heste ud og rider, og det gør helt ondt inden i mig at se det blik som hun kan sende når hun ikke får lov til at komme med.

Jeg spurgte dyrelægen om det var noget hun havde ondt af, for hvis det var det, ville det jo være bedst at hun blev aflivet, men de siger hun ikke har ondt af det.

Når hun går på folden halter hun ikke, hun kan farer rundt og lave ballade med de andre heste, i fuld galop og hoppe på alle fire.

Men så snart jeg kræver det mindste af hende, ryger hun direkte tilbage til start igen.

Jeg er en pige der elsker at ride ringridning, og det gør Eleonora "Hesten" også, og så snart jeg tager hende med til ringridning, og hun skal galopere lige ud, er der ingen ting.

Men så snart jeg kræver at hun skal bøje sig til siderne, så begynder det at knibe.

Jeg har overvejet bare at få lagt et føl i hende, men ved ikke om hun kan klare det, om hun evt. bliver for tung til at hendes ben kan magte det.

Jeg har fået hende nede fra øst Tyskland, og har hørt mange historier om at hun måske har kunnet være dopet eller fået smertestillende da jeg købte hende, nogen der har hørt det om Tyskland?

Håber at høre fra jer.

Knus Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 12:39

fraråde dig at få føl på din hoppe; for uanset hvad der er der gør hun ikke fungerer, så må man sige at det lyder til at være en hoppe der har lavet minimalt i sit liv og det har hun ikke kunnet holde til.

Lyder i mine ører som en noget sen alder at begynde at fjerne mus i.

Hvis det var min hest ville jeg anskue situationen sådan her: holder jeg nok af hesten til at jeg vil betale for den bare går rundt som "foldpynt" i flere år fremover eller vil jeg ride igen ? Hvis jeg vælger ridningen ville jeg nok kraftigt overveje aflivning/slagtning af denne og se mig om efter ny hest.

Held og lykke.

MVH Janni

Velgående 3 års DV vallak efter Mon-Ami x sælges, 168 cm.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 10:20

Jeg havde en DV, der fra den ene dag til den anden, næsten blev springhalt på det ene forben efter smeden havde været der, (over et par gange, pga hesten havde skæve hove da jeg købte den.)

Jeg kørte den til dyrehospitalet, og den blev rønken undrsøgt.

det viste sig at være en mus i kode eller hovledet (kan ikke huske)

og den var kommet i klemmen pga hoven var blevet rettet.

Så han fik skoen af. og så skulle jeg elleres trække lange ture på veje eller lade han gå på underlag der sled meget. og efter et par måneder, var hoven blevet slidt skæv igen, skoen blev lagt på og aldrig mere var han halt. 3 år efter blev, han blev solgt til Sverige og gik LA og vist lidt M. men det er alså for 20 år siden, og dengang var det alså høje klasser for en almindelig dødelig hest på ca 12 år.

Men hvis din hest har fået betændelse i ledet, så der chancen for at helbrede meget lille, idet betændelsen æder vævet, og dette kan ikke genopbygges sådan lige. musen kan fjernes, og så er den væk. men betændelsen vil stå som en tikkende bombe. desværre..

Men ring rundt til forskellige Hestehospitaler, gerne flere, så du får sagen fra flere sider, de kan vejlede dig om hvad det er det rigtiske at gøre.

Held og lykke, til dig og din hest....

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider