Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Klargøring af irish cob/tinker
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 14:36

Hvordan skal sådanne en egenlig se ud til kåringer?

 

Skal afsted med min kære 4 års irish cob vallak til store hestedag, og jeg ved bare ikke hvordan han skal se ud?

 

Han har hverken lang man eller hovskæg da han slider hovskægget af og manen filtrer hele tiden, så den er ikke rigtig til at holde lang...

 

Jeg ville blive surper glad hvis nogen ville fortælle mig hvordan man holdte hovskæg og man i orden udover at at ordne det så tit som muligt.

 

Og hvordan man skal ordne hesten op til kåring, med hvad der skal klippes og alt sådanne noget :)




Sagde Nikita og Silver King

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 14:47

ang man, så flet den op, og brug masser af showshine så den er nem at filtre op,

hovskæg er han tjekket for mider/skab??

får han for meget protein i foderet? det kan være årsagen


Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 mdskmfds
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 20:36

Han har ikke mider/skab...

 

Han har hovskæg, men ikke lige så meget som ses tydeligt på de andre.

 

Men jeg er mere intresseret i at vide hvordan han skal se ud til shd?




Sagde Nikita og Silver King

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kåring
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 12:19

Hvis du er på Facebook, er der en rigtig god gruppe der hedder "For alle os med Irish Cob". Her kan du spørge om råd til alt mellem himmel og jord, og der er mange Irish Cob mennesker derinde :)

 

Inden kåring skal du selvfølgelig vaske vaske vaske... og alt hår skal redes igennem og hænge løst.. hvis din hest har hvide områder, så gnid kartoffelmel ind i det, mens det stadig er vådt, det hjælper til at tage misfavninger, skidt og det gule.. Brug det også i hovskæget. Spar ikke på det, og lad det side til dagen efter/ til det er tørt helt ind.

 

Klip ikkr din cob, det er jo håret der er racens kendetegn :)

 

Men som sagt, meld dig ind i gruppen på Facebook, hvis du er derinde, der er mange mennesker som kan give gode råd.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider