Hvis du er på Facebook, er der en rigtig god gruppe der hedder "For alle os med Irish Cob". Her kan du spørge om råd til alt mellem himmel og jord, og der er mange Irish Cob mennesker derinde 
Inden kåring skal du selvfølgelig vaske vaske vaske... og alt hår skal redes igennem og hænge løst.. hvis din hest har hvide områder, så gnid kartoffelmel ind i det, mens det stadig er vådt, det hjælper til at tage misfavninger, skidt og det gule.. Brug det også i hovskæget. Spar ikke på det, og lad det side til dagen efter/ til det er tørt helt ind.
Klip ikkr din cob, det er jo håret der er racens kendetegn 
Men som sagt, meld dig ind i gruppen på Facebook, hvis du er derinde, der er mange mennesker som kan give gode råd.