Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vårbrandbæger
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:12

Vil bare vi om nogen kan fortælle mig om det er denne plante på billeder her?

 

 

 

I beskrivelsen over vårbrandbæger står de blomster i maj og juni, og højden passer heller ikke.

Så er lidt i tvivl

Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er brandbæger
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:59

Der findes 5-6 forskellige her i DK (skov-, vår-, eng-, vand-, klit-, og alm.).

 

Om det er den ene eller den anden er svært at se ud fra dine billeder. De mest almindelige (eng-, vår-, og alm.) kan alle blomstre nu, men engbrandbægeren er væsentlig højere (op til 80 cm) end de to andre, der sjældent er mere end 30-40 cm.

 

De er alle giftige og meget almindelige, hvorfor sletmarker bør sprøjtes for at undgå planten i hø/wrap. Selvom man ikke kan se planterne kan de godt være der alligevel, da brandbæger før blomstring kan være endog meget svær at få øje på i græsset.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider