Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Græshelved?!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 20:59

Min pony er en kraftig pony, og med lidt ekstra på sidebenene. Han er ca 145 og vejer ca 450 kg.

Sagen er den, at han er blevet lukket på sommergræs, døgnfold, sammen med elevponyerne - selvfølgelig med gradvis tilvænning over en kortere periode. de er blevet lukket ned fast fra i søndags og det er egentlig meningen de skal gå nede hele juli måned, men allerede nu har jeg været nødt til at tage ham op pga han har udviklet fedtkam og virker noget sløv. Jeg vil dog gerne stadig have mulighed for at lukke ham ned, så jeg har købt ham en mundkurv. Kan dette hjælpe ham? Og hvor længe kan jeg tillade mig at lukke ham ned ad gangen? kan han gå nede om natten evt og komme ind om dagen?

Han er dækket ind med vitaminer og mineraler og får ligeledes hø, når han er på stald i forbindelse med ridning.

Han bliver ligeledes redet dagligt, dog med 1-2 fridage i ugen.

Nogle gode forlag?

Kunne ikke ønske sig en dejligere pony - Toniquie <3

0
0
Svar på denne tråd

rettelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:24

*han har udviklet begyndende fedtkam.....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:20

Altså en i forvejen overvægtig pony, ville jeg slet ikke lukke på døgngræs.. Det er dømt til at gå galt og hvis den allerede har en hård fedtkam, så er det kun et spørgsmål om tid før den bliver syg..

Jeg ville give den nogle timer på græs med mundkurv og så jordfold med hø for resten af tiden, indtil du har slanket den!

Det er ikke sundt at være overvægtig på noget tidspunkt af året, så måske det var en grund til at få den slank, så den næste år kan komme på mere græs og nyde sommeren?

Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

jajaja
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:21

sleet ingen respons?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 06:18

Jeg ville gøre det samme som jeanette.

Det handler ikke om hvordan man har det, men om hvordan man tager det.

0
0
Svar på denne tråd

hvis han skal
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:55

på græs med mundkurv så ville jeg starte med at lade ham komme ned med muzzle på startende med 1 time - og gøre dette en uges tid. Dette for at tilvende ham til at gå med muzzle på.

Når han er ok med den - kan du øge til et par timer - og så vil du - hvis han stadig virker til at tabe sig - lade ham komme på natgræs med muzzle.

Men du er nød til at kigge kritisk på ponyen.

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider