Min pony er en kraftig pony, og med lidt ekstra på sidebenene. Han er ca 145 og vejer ca 450 kg.
Sagen er den, at han er blevet lukket på sommergræs, døgnfold, sammen med elevponyerne - selvfølgelig med gradvis tilvænning over en kortere periode. de er blevet lukket ned fast fra i søndags og det er egentlig meningen de skal gå nede hele juli måned, men allerede nu har jeg været nødt til at tage ham op pga han har udviklet fedtkam og virker noget sløv. Jeg vil dog gerne stadig have mulighed for at lukke ham ned, så jeg har købt ham en mundkurv. Kan dette hjælpe ham? Og hvor længe kan jeg tillade mig at lukke ham ned ad gangen? kan han gå nede om natten evt og komme ind om dagen?
Han er dækket ind med vitaminer og mineraler og får ligeledes hø, når han er på stald i forbindelse med ridning.
Han bliver ligeledes redet dagligt, dog med 1-2 fridage i ugen.
Nogle gode forlag?